شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد مرضیه عظیمی مکتب نرجس

حوزه/ معاون فرهنگی تحصیلات تکمیلی مکتب نرجس(س) مشهد گفت: برای هدایت انسان ها نیاز به تبیین است و به زور نمی ‌توان دین را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مرضیه عظیمی، استاد حوزه علمیه خواهران و معاون فرهنگی تحصیلات تکمیلی مکتب نرجس(س) مشهد، دوشنبه ۲۸ فروردین در حاشیه برگزاری مراسم اعتکاف بانوان جامعه المصطفی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به بایسته های جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت : بعد از خداوند اولین کسانی که در عالم به جهاد تبیین پرداختند پیامبران بودند.

وی هدف از رسالت پیامبران را بیان و تبیین حق و باطل برای مردم عنوان کرد و افزود: پیامبران، اولیای الهی و مبلغان دینی از جمله کسانی هستند که در طول تاریخ بشریت برای هدایت و آگاهی به جهاد تبیین پرداختند .

عظیمی در ادامه با اشاره به آیه ۲۴۲ سوره بقره و آیه ۱۰۳ سوره آل عمران به اهمیت جهادتبیین در قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: برای هدایت انسان ها نیاز به تبیین وجود دارد ، به زور نمی ‌توان مسئله دین را بیان کرد بلکه باید تبیین کنیم .

معاون فرهنگی تحصیلات تکمیلی مکتب نرجس(س) مشهد در ادامه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اهمیت جهاد تبیین و بیان شیوه های دشمن پرداخت و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که دشمن را بشناسیم؛ عمده روش دشمن دروغ و جعل است و هدف ما باید برملا کردن دروغ های دشمن و بیان حقایق باشد .

وی درباره بایسته های جهاد تبیین توضیح داد: استفاده از ظرفیت های رسانه ها، گفتگو های چهره به چهره و مردمی، هنر (تئاتر و فیم کوتاه) و بهره مندی از روش های نوین تبلیغی را از جمله راهکارهای جهاد تبیین در شرایط فعلی بیان کرد .

معاون فرهنگی تحصیلات تکمیلی مکتب نرجس(س) مشهد یکی از روش های تبلیغ نوین را سینما تفکر، پخش فیلم های کوتاه برای مخاطب بیان کرد.

راه و رسم بهترین بندگی در پرتو تین

معصومه احمدی پارسا استاد حوزه علمیه خواهران مشهد هم در دومین حلقه معرفت به تفسیر سوره التین پرداخت و اظهار کرد: این سوره با قسم آغاز و به خلق انسان اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ادامه داد: ما انسان ها موجودات کمال گرا هستیم و دوست داریم هر روز بیشتر به سوی کمال حرکت کنیم و به دنبال زیبایی در تمام عمر باشیم .

وی در ادامه به ویژگی های عمل صالح اشاره کرد و افزود: نیت باید صحیح باشد؛ شکل و انجام عمل باید درست باشد نتیجه داشته باشد یعنی باعث اصلاح انسان شده باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در بخشی دیگری از حلقه معرفت به مراحل یقین اشاره و اضافه کرد: در همه امور به خدا توکل کنیم، تسلیم و رضایت در همه امور داشته باشیم و یقین داشته باشیم که خداوند در همه امور شاهد اعمال ما است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی کنیم بنده باشیم تا خداوند ما را به بزرگی برساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha