شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
برگزاری نشست اخلاقی با موضوع فضایل اخلاقی امام علی(ع) در مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «فضائل اخلاقی امام علی(ع)» در مدرسه علمیه فاطمه معصومه (س) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز،به مناسبت ماه مبارک رمضان نشستی با موضوع «فضائل اخلاقی امام علی (ع)» با حضور همکاران مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، مدیران مدارس، اساتید، فارغ التحصیلان ،نخبگان و جمعی از طلاب در مدرسه علمیه فاطمه معصومه (س) اهواز همراه با ضیافت افطار برگزار شد.

در این نشست خانم موسوی جزایری نماینده مؤسس و مدیر مرکز تخصصی الزهرا (س) اهواز گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی فرامذهبی است که به مذهب و فرقه ای خاص اختصاص ندارد و این امر ناشی از اخلاق والا و کمال شخصیتی است که در وجود آن حضرت نهفته است؛ لذا عمده مذاهب و فرق اسلامی - از شیعه و اهل سنت - نسبت به ایشان ارادت خاصی نشان داده و در منابع حدیثی و کتب مذهبی خود از جایگاه ویژه و فضائل ایشان بسیار یاد می کنند.

وی افزود: هیچ شخصیتی در عالم اسلام به اندازه علی بن ابی‌طالب(ع) مورد محبت و یا بغض واقع نشده است و هیچکس به اندازه او دشمنان سرسخت و محبان و مخلصان ثابت قدم و فداکار نداشته است. چه جانها که در راه محبت او نثار شده است و چه جنگها که میان مخالفان و موافقان او در گرفته است.

موسوی جزایری ضمن بیان فضائل اخلاقی امام علی (ع) بیان کرد: از صفات بارز امام علی(ع) شجاعت است که اخبار شجاعت فوق بشری و مهارت سربازی و قدرت فرماندهی و اعجاز ذوالفقار در تحکیم اساس اسلام شهرت جهانی دارد. نظارت سیاسی و نظامی و اداری و اقتصادی و اجتماعی و اهتمامی که به نشر علم و ادب و آموزش و پرورش جوانان داشت و نیز احاطه وی به همه علوم او را بزرگترین و دانشمندترین و دادگرترین زمامدار تاریخ معرفی کرد.

وی در ادامه گفت: سخن‌شناسان کلام آن حضرت را فروتر از کلام الهی اما برتر از کلام انسانی تعریف کرده‌اند ایشان در قوت استدلال و آرایش کلام و رسایی و ایجاز و جامعیت و پند و موعظه نظیر نداشت و در هر باب که زبان می‌گشود آنرا به کمال می‌رسانید.

مدیر مرکز تخصص الزهرا(س) اهواز خاطر نشان کرد: برای تماشای اعجاز بیان امام علی (ع) باید به نهج‌البلاغة رجوع کرد و خطبه‌های او را در خلقت عالم و مقام رسول‌اللّه (ص) و عترت او و دفاع از حقوق خود مطالعه کرد.

این مراسم با زیارت پرچم حرم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام توسط مهمانان و نماز جماعت به پایان رسید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha