سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 1083232
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
خوراسگان

حوزه/ نشست مشاوره - تربیتی با موضوع: «فاکتورهای خوشبختی»، با سخنرانی حجت الاسلام حسین صادقی مشاور مرکز مشاوره ی حوزه های علمیه و استاد حوزه و دانشگاه با حضور طلاب مؤسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا س برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسین صادقی، در نشست مشاوره - تربیتی با موضوع «فاکتورهای خوشبختی»، در جمع طلاب مؤسسه آموزش عالی فاطمةالزهرا(س) اصفهان، در ابتدای مباحث خود به بیان فاکتور های سعادت و خوشبختی در زندگی پرداخت و گفت: ما در زندگی خود انتخاب‌های متفاوت کوچک و بزرگی داریم انتخاب های بزرگ (مانند انتخاب دوست، رشته تحصیلی، شغل، همسر، سبک زندگی ومذهب و...) در سعادت و خوشبختی ما اثرگذارند. باید بدانیم در طول میلیارد ها سال عمر زمین فقط سهم ما ۶۰ تا ۷۰ سال است، امامان معصوم (ع) در دعاها به ما آموختند که از خداوند متعال عمری طولانی بخواهیم، زیرا یاد خدا و ذکر و طاعات الهی بسیار در رشد و سعادت انسان تاثیر گذار است، مگر اینکه طبق فرمایش امام سجاد (ع) عمر چراگاه شیطان شود.

وی با اذعان به اینکه در زندگی، انتخاب مذهب می تواند دیگر انتخاب های ما را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: بنا به فرموده قرآن کریم سوره زخرف آیه ۶۷ «الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ؛ ‌ یاران و دوستان بعضی شان به بعضی دشمنی می کنند مگر اینکه متقی باشند» مذهب حتی در انتخاب دوست نیز تاثیر گذار است. همچنان که در قرآن کریم بیان شده «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَی اللَّهِ وَ عَمِلَ صَالِحًا، بالاترین شغل ها آن است که انسان دیگران را به سوی خدا و عمل صالح دعوت کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه انتخاب همسر از مهم ترین انتخاب های انسان در طول زندگی می باشد افزود: مذهب در این امر مهم نیز بسیار نقش دارد. همسر خوب و متدین می تواند بهترین یار در راه بندگی خداوند متعال باشد. لذا در انتخاب همسر بسیار باید دقت کرد. ریشه بسیاری از طلاق های رسمی و عاطفی این است که افراد بدون شناخت صحیح و کافی اقدام به ازدواج نمودند و به جای اینکه ابتدا شناخت به دست آورند، وارد رابطه عاطفی شده اند.

استاد و مشاور حوزه علمیه اصفهان در پایان راه های شناخت همسر آینده را تحقیق کامل و همه جانبه، گفتگو و معاشرت و مشاوره دانست و بیان کرد: معیارهای انسان برای انتخاب همسر در درجه اول باید مذهب و بعد مسئولیت پذیری باشد. مراقب کمال پرستی در وجود خود و وسواس در انتخاب باشیم. وقتی ملاک انتخاب همسر مذهب باشد، مسیر ابدیت را در نظر خواهیم گرفت و به فرصتهایمان بیشتر اهمیت می دهیم. در نتیجه برای رشد خود و خانواده تلاش نموده و مصداق همسری که نعم العون باشد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha