شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تقدیر از اساتید

مدیر مدرسه علمیه الزهراء (س) بندرعباس گفت: اساتید به واسطه تعلیم علوم از بخشنده‌ترین انسان‌ها هستند.

خانم زینب عطاءاللهی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان در حاشیه ویژه برنامه گرامیداشت روز معلم، ضمن تقدیر از اساتید مدرسه علمیه الزهراء(س) بیان کرد: خداوند توفیق شاگردی در محضر اساتید حوزه را فراهم نموده تا با فراگیری علوم دینی از آنان طلاب بتوانند به نشر معارف دینی در سطح جامعه بپردازند.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) با استناد به روایتی از پیامبر (ص) مبنی بر «ألا اُخبِرُکُم عَنِ الأجوَدِالأجوَدِ اللّه ُ الأجوَدُ الأجوَدُ، وأنا أجوَدُ وُلدِ آدَمَ، وأجوَدُکُم مِن بَعدی رَجُلٌ عُلِّمَ عِلما فنَشَرَ عِلمَهُ، یُبعَثُ یَومَ القِیامَةِ اُمَّةً وَحدَهُ» تصریح کرد: در روایات بسیاری آمده کسی که دانش خود را آموزش دهد در قیامت همچون یک امت برانگیخته می شود و همچنین ملکوت آسمان ها و موجودات برای معلمان دعا می کنند.

اساتید بخشنده‌ترین انسان‌ها هستند

وی ادامه داد: تعبیر امّت در روایت نشان می‏ دهد که گسترش وجودی معلّمان به موازات گسترش تعلیمات آنها در میان جامعه بشری صورت می‏ گیرد که هر اندازه شاگردان بیشتری را تعلیم و تربیت کنند به همان نسبت شخصیّت معنوی و اجتماعی آنها گسترده ‏تر و گاه به اندازه یک امّت می‏ شود.

عطاءالهی تصریح کرد: طبق روایت از پیامبر (صلی الله علیه و آله) علم اصلی و واقعی؛ عقاید، احکام و اخلاق است که هر کدام بدون دیگری ناقص است و انسان با این سه علم، عاقبت بخیر و سعادتمند می شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) به حقوق معلم بر شاگرد اشاره و بیان کرد: رعایت‏ حق‏ معلم‏ از وظایف است‏ که‏ در آیات و روایات بسیاری بر آن تأکید شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha