جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسن محمدی ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: حجاب، امروز مظلوم ترین مقوله فرهنگی در کشور است و در خیلی از ادارات به آن اهمیتی داده نمی شود، حتی جلساتی که برای فرهنگ و حجاب برگزار می شود بعضا شاهد حضور زنان بدحجاب هستیم و این مسئله مخاطب را در یک دوراهی و پارادوکس قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی امروز در جلسه دختران انقلاب که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، با تجلیل از فعالیت های این مجموعه در سطح شهر در تبلیغ حجاب و عفاف گفت: گروه مردمی دختران انقلاب با اتخاذ راهبرد هوشمندانه در زمینه تبلیغ حجاب و امر به معروف و نهی از منکر نشان دادند که کار فرهنگی درست و صحیح تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که فعالین حوزه عفاف و حجاب و مسائل دینی در صورت تمایل برای راه اندازی کانون فرهنگی تبلیغی، از آن ها حمایت کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: مسئله حجاب یک امر دینی و قانونی است و فعالیت جدی فرهنگی در این زمینه را می طلبد و باید همه نهادها و مجموعه های دینی، مردمی و حاکمیتی وارد میدان شوند و این مسئله باید برای مردم تبیین شود که حجاب مخصوص بعد از اسلام نیست و قبل از اسلام هم زنان ایرانی دارای پوشش بودند.

وی با بیان این که حجاب مورد قبول همه ادیان و مذاهب الهی و برای حفاظت از زنان می باشد، گفت: به تعبیر رهبری خیلی از زنانی که التزام عملی به حجاب کامل ندارند اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند لکن توجه به نقشه های دشمن و دستگاههای جاسوسی و امپراطوری رسانه ای دشمن ندارند و اگر بدانند بی حجابی و برداشتن روسری از سر آن ها مهم ترین هدف دشمن برای مقابله با ایران اسلامی است، قطعا تجدید نظر کرده و رعایت حجاب خواهند نمود.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: غرب برای پیشبرد اهداف خود در نظام سرمایه داری و کسب منافع مادی بیشتر، از صد سال قبل رویکرد استفاده ابزاری از زنان را در پیش گرفته است و در این راستا از کارهای خلاف شئون انسانی درآمد هنگفتی به دست می آورد و برهنه کردن زنان برای منافع نظام سرمایه داری یکی از اهداف غرب می باشد و در این مسیر اسلام و انقلاب اسلامی را بزرگترین مانع خود می بیند.

وی با تاکید بر لزوم التزام ادارات، نهادها، سازمان و مجموعه های دولتی به امر حجاب افزود: باید همه مسئولین به امر فرهنگ سازی حجاب اهتمام داشته باشند و این قابل قبول نیست که مردم در مراجعه به ادارات، شهرداری، بیمارستان ها، بانک ها و دانشگاه و ... با بدحجابی و بی حجابی مواجه شوند و مسئولین مدام در مصاحبه و سخنرانی های خود از لزوم حجاب مردم در خیابان ها سخن بگویند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه اضافه کرد: حجاب امروز مظلوم ترین مقوله فرهنگی در کشور است و در خیلی از ادارات بدان اهمیتی داده نمی شود، حتی جلساتی که برای فرهنگ و حجاب برگزار می شود بعضا شاهد حضور زنان بدحجاب هستیم و این مسئله مخاطب را در یک دوراهی و پارادوکس قرار می دهد.

وی گفت: در خیلی از جلسات که مسائلی در خصوص حجاب طرح می شود به مصوبه تبدیل نمی شود، و یا اگر هم مصوبه ای باشد، بخشنامه و ابلاغ نمی گردد و یا ابلاغ و اجرای آن گاهی یک سال طول می کشد و این امر در عصر حاضر که حملات دشمن ثانیه ای است اصلا قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: امروز تاوان کم کاری مسئولین، ادارات و نهادها در مقوله حجاب را، جوانان پاک و مومن در کف میدان و خیابان می دهند و نمی شود مسئولی دم از شهدا و انقلاب بزند اما بی حجابی در اداره او موجب بزند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha