یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1086425
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان اساس تربیت را بر پایه مدارس دانست و در این میان استاد، نقش محوری را دارد و آینه رفتاری طلبه محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در نشستی با امام جمعه، مدیر و اساتید مدرسه علمیه جوادالائمه علیه السلام شهر گلبهار با اشاره به جامعه هدف بزرگ این شهرستان و آینده آن، اظهار کرد: تشکیل مجموعه های مسکونی به توجه بر ایجاد ظرفیت های فرهنگی نیاز دارد و از این رو حوزه علمیه می‌تواند نقش مهمی نسبت به آن ایفا کند.

وی از نظام جامع جدید آموزش گفت که در مراحل پایانی به سر می برد و یکی از مباحث ویژه ی در نظر گرفته شده، امور تربیتی است که به این عرصه توجه خاصی خواهد شد و پررنگ خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان از کادر و اساتید مدارس خواست که نظرات و مسائل و پیشنهادات مدون خود را در خصوص تدوین برنامه عملیاتی نظام جامع آموزش به معاونت علمی ارائه دهند.

وی در ادامه اساس تربیت را بر پایه مدارس دانست که البته در این میان، استاد نقش محوری را دارد و آینه رفتاری طلبه محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، همچنین توجه اساتید به مسائل روز و بیان آن در حین تدریس را مهم خواند و معاشرت و رفت و آمد طلاب و اساتید و درس گرفتن از محوریت اجتماعی ایشان را در جهت شکل گیری رفتار شاگردان، از جمله امور مهم در سیره اساتید حوزه برشمرد که در نقش تربیتی آنان بسیار تأثیر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی، امام جمعه گلبهار نیز در این نشست با اشاره به وجهه مذهبی و رویکرد دین‌مدارانه در این شهر از استقبال جوانان و نوجوانان برای ورود به حوزه علمیه گفت.
ارتقای سطح آموزشی، ضرورت راه اندازی مدرسه علمیه خواهران و لزوم توجه بیشتر به این منطقه از دیگر نکاتی بود که امام جمعه گلبهار آن را یادآوری کرد.

حجت الاسلام محمدی، مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه علیه السلام گلبهار هم به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت و اساتید نیز مطالبی را بیان کردند.

در حاشیه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان بازدیدی از مجتمع آموزشی و فرهنگی جوادالائمه علیه السلام گلبهار داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha