سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ نشست پژوهشی با موضوع «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» با حضور امام جمعه مرند در حوزه علمیه خواهران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست پژوهشی با موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده (ضرورت جوانسازی جمعیت ایران) با حضور حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه شهرستان مرند در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند برگزار شد.

امام جمعه مرند در این نشست به پیشینه افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) به فرزندان سقط شده امت نیز مباهات می کردند.

وی افزود: سیاست دشمنان اسلام که ما گاهی به آن دامن می زنیم، درباره جمعیت و فرزند آوری است. در تاریخ انقلاب زنان ایرانی از حیث کنترل جمعیت نمونه معرفی شدند و برای تحقق کنترل جمعیت امکانات پیشرفت و رایگان در اختیار خانواده ها قرار گرفته بود.

حجت الاسلام نعمت زاده درباره جمعیت ایران گفت: اگر با این رویه فرزندآوری پیش برود در چند سال آینده زیر ده میلیون جمعیت جوان داشته و با این همه اهداف و پیشرفت علمی و صنعتی ایران، اداره اش با این تعداد سخت خواهد بود، علاوه بر آن اداره و مراقبت جمعیت سالمندان نیز خود یکی دیگر از مسائل کشور خواهد بود.

وی در پایان با مقایسه برنامه های رفاهی جوامع غربی و ایران خاطرنشان کرد: هرچند تاکنون راهکارهایی مانند افزودن دو واحد درسی دانش جمعیت به دروس دانشگاهی، تسهیلات ازدواج، مرخصی های دوران حاملگی و شیردهی، خدمت سربازی و ... صورت گرفته است اما باز جا دارد مسئولین امر، به اولویت اشتغال متاهلین و امکاناتی مانند خوابگاههای دانشجویی متاهلی، جلوگیری از طلاق و ... صورت بگیرد. اکنون تکثیر جمعیت برای ایران از لحاظ اعتقادی، اقتصادی، نظامی و سیاسی مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha