پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم افتتاحیه مدرسه امام جعفر صادق(ع) شهر گچساران گفت: ممکن است اشکالاتی هم باشد و آن را نفی نمی‌کنیم و خود را پذیرای نقد می‌دانیم، اما تار و پود حوزه های علمیه نگاه به آسمان و شریعت الهی و خدمت به خلق الله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در آیین افتتاح ساختمان مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهر گچساران اظهار کرد: تعامل حوزه و دانشگاه برای آن است که علم و دانش با علم اسلامی و حکمت و خرد اسلامی در آمیزد.

وی به اهمیت نقش حوزه‌های علمیه پرداخت و تصریح کرد: حوزه، ملاصدرایی را پرورش داد که بعد از چهار و نیم قرن هنوز اندیشه‌های او در همه مجامع فلسفه جهانی قابل ترسیم است، میرزا تقی شیرازی را تربیت کرد که با یک فتوا ایران را از استعمار انگلیس نجات داد، امام خمینی(ره) را پرورش داد که بعد از ۴۲ سال از تاسیس حوزه قم جدید، انقلابی اسلامی را ندا داد و فریاد زد.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور، حوزه خادم مردم است و طلاب و اساتید در شالوده وجودشان خدمت به مردم نهفته است.

آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: هرگاه علم الهی، اندیشه توحیدی و عالمان راستین دین در کار بودند کشور به نقطه درخشان عزت، استقلال و عظمت می‌رسد و امروز هم نهاد روحانیت و حوزه در دفاع از کشور و مردم مقابل همه هجمه‌ها ایستاده است. البته ممکن است اشکالاتی هم باشد و آن را نفی نمی‌کنیم و خود را پذیرای نقد می‌دانیم، اما تار و پود ما نگاه به آسمان و شریعت الهی و خدمت به خلق الله است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: هر قدمی برای دانشگاه، آموزش‌وپرورش و حوزه برداریم در جهت تعالی جامعه بیشترین نقش را دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: حوزه علمیه در کوران حوادث آزمایش خود را داده و همواره خدمت‌گزار مردم است.

خدمتگزاری مردم در تار و پود حوزه های علمیه است

آیت‌الله اعرافی افتتاح ساختمان مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام گچساران را آغاز یک حرکت اخلاقی، علمی و معنوی عنوان و با بیان این‌که جوان ما نیازمند عصر جدی جذاب و دقیق معارف الهی است بیان کرد: باید بیش از پیش نسل امروز را مورد توجه قرار دهیم و هنر و دانش جدی به آن‌ها بیاموزیم.

وی افزود: کسانی که این حوزه را مدیریت می‌کنند با نگاهی بلند و عزمی راسخ‌تر قدم بردارند.

آیت‌الله اعرافی با بیان این‌که مردم مناطق محروم و نفت‌خیز ما مستحق خدمت‌گزاری بیش از این هستند، گفت: خدمات جمهوری اسلامی به این مناطق بالاست اما جایی که روی نفت وگاز قرار دارد و مردمش در دفاع از نظام کم نگذاشتند حق آن‌ها این نیست و امیدواریم مسئولان به این استان بیشتر خدمت کنند.

آیت‌الله اعرافی با بیان این که قریب به ۶۰ درصد مصوبات سفر قبل به این استان تحقق پیدا کرده است گفت: این سفر هم حدود ۵۰ مصوبه دارد که پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن آن‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha