شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شبکه های اجتماعی خبرگزاری حوزه

حوزه/ باید هر چه سریع‌تر نسبت به جهانی‌سازی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های ایرانی فکری شود موانع برداشته و الزام‌های لازم برقرار شود.

خبرگزاری حوزه | انقلاب اسلامی ایران گفتمان جدیدی در جهان مطرح کرد، به گونه‌ای که در مدرنیسم غربی پارگی بزرگی ایجاد کرد، اما سوی آن نه به سمت سنت بود و نه به سمت پست‌مدرنیسم، بلکه به سوی عقلانیت دینی بود.
این سخن جدید در جهان پیروان زیادی پیدا کرد که حاضرند با جان و مال از آن حمایت کنند.
و به همین جهت نیز امامین انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی را جهانی معرفی کردند، به گونه‌ای امام خمینی (ره) فرمود: «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم؛ چرا که انقلاب ما اسلامی است. و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست.»
صدور انقلاب اسلامی نه از باب جهانگشایی است که هرگز ایران اسلامی در پی آن نبوده، بلکه از این بابت است که هر گفتمانی در این عصر جهانی نباشد، به انزوا و در نهایت به زوال می‌گراید.
حامیان انقلاب اسلامی هویت فرهنگی و سیاسی خود را با حمایت از ایران اسلامی تعریف می‌کنند.
این حمایت‌ها ظرفیت‌ها و منابع بزرگی ایجاد می‌کند که قابل هدایت و رهبری است.
این حمایت زمانی دوام خواهد آورد که آنان ببینند ایران اسلامی مشارکت فعال آنان را در انقلاب اسلامی به رسمیت می‌شناسد.
اما این مشارکت‌ها در انقلاب اسلامی زمانی مؤثر خواهد بود که هماهنگی‌های لازم میان همه‌ی نیروهای انقلاب اسلامی در سطح خرد و کلان برقرار شود.
هماهنگی در سطح کلان با حکمرانی جهانی اسلامی ممکن می‌شود.
هماهنگی‌های سطح خرد با ایجاد امت بزرگ اسلامی ممکن می‌شود.
در عصر فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها امکان ایجاد جوامع بزرگ عقیده‌محور (در برابر جوامع سرزمین‌محور) را فراهم می‌کند تا امت بزرگ اسلامی با شبکه‌ی ارتباطات در سطح خرد ایجاد شود.
بنابر این، باید هر چه سریع‌تر نسبت به جهانی‌سازی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های ایرانی فکری شود موانع برداشته و الزام‌های لازم برقرار شود.

ابوالحسن حسنی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha