جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام امیر خانی

حوزه / مدیر ارزشیابی ونظارت معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور گفت: طراحی و تصویب درختواره رشته های تخصصی حوزه های علمیه حدود چهار سال به طول انجامید و در شکل گیری رشته ها بالغ بر هزار استاد نقش ارزنده ای داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام سید محمدرضا امیرخانی مدیر ارزشیابی و نظارت معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان قزوین به توسعه رشته های تخصصی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر درختواره رشته های تخصصی تدوین شده که کار بسیار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی و تصویب درختواره رشته های تخصصی حوزه های علمیه حدود چهار سال به طول انجامید و در شکل گیری رشته ها بالغ بر هزار استاد نقش ارزنده ای داشتند.

امیرخانی تصریح کرد: در گذشته رشته های مصوبی که در حوزه های علمیه وجود داشت کمتر از ۱۰ رشته بود، اما در این دوره به حدود چهارصد رشته و گرایش رسیده که در بسیاری از استان ها این رشته ها در حال اجرا و انجام است.

مدیر ارزشیابی و نظارت معاونت آموزش حوزه های علمیه کشو عنوان کرد: این درختواره یک برش پنج ساله و دارای نقشه اجرایی تدوین شده است که بر اساس آن سهم هر استانی مشخص شده و استان قزوین جزو نخستین استان هایی است که در نشست مربوط به این موضوع برش پنج ساله را مصوب کرده است.

وی اظهار کرد: سال های گذشته و در استان قزوین به همت مرحوم آیت الله باریک بین، مرکز تخصصی راه اندازی شده و امید است با وضع فعلی حوزه و سیاست شورای عالی، این مرکز روز به روز پیشرفت داشته باشد.

رشته های تخصصی حوزوی گسترش می یابند

رشته های تخصصی حوزوی گسترش می یابند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha