دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرکز مشاوره

حوزه/ مرحوم علامه جعفری نقل کرده اند که اوایل جوانی، اختلافی با همسرم پیدا کردم و یقین داشتم با مورد واضحی که باعث اختلاف شده اشتباه از طرف همسرم است در ادامه بگو مگوها، یک جایی به این نتیجه رسیدم که ادامه اش جدل است و از حق خود گذشتم و حق را به همسرم دادم...

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در جمع زوج های شرکت کننده در کارگاه غنی سازی روابط زوجین برای طلاب نومزدوج با تأکید بر اینکه فرزندآوری توصیه مستمر فرهنگ دینی ماست گفت: فرزندان، نشان نشاط و گرمابخش خانواده و در آرامش روانی و استحکام خانواده تأثیرگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی نژاد افزود: توجه به نیاز خانواده به مهرورزی با کمک الگوگیری از عالمان و بزرگان حوزه، بهترین شیوه در مدیریت کانون خانواده و تربیت فرزندان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: پیامبراکرم (ص) به معراج رفتند، دیدند برای بهشت هشت در و برای جهنم هفت در وجود دارد که بالای سر هر کدام از درهای بهشت چهار مطلب و بالای درهای جهنم سه مطلب نوشته شده بود، در بالای سر اولین در بهشت نوشته شده بود لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ حِیلَةٌ وَ حِیلَةُ الْعَیْشِ أَرْبَعُ خِصَالٍ الْقَنَاعَةُ وَ بَذْلُ الْحَقِّ وَ تَرْکُ الْحِقْدِ وَ مُجَالَسَةُ أَهْلِ الْخَیْرِ که هرچیزی مهارتی می خواهد و مهارت زندگی هم چهار خصلت دارد، قناعت، بیان حرف حق و پذیرش اشتباه (بذل الحق)، ترک کردن کینه ها و رفت و آمد با انسان های که اهل خیر هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: از آنجا که طلاب الگو و پیشوای جامعه هستند، قناعت و مناعت طبع اساس زندگیشان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی نژاد ادامه داد: معمولا اختلاف سلیقه بین زن و شوهر معمولا در همه زندگی ها وجود دارد، چون وقتی زن و مرد از دو پیشینه، دیدگاه، فرهنگ، خانواده و سلیقه در کنار هم قرار می‌گیرند، محال است کاملا شبیه هم شوند، این یک واقعیت است، اما مواجه شدن با آن و حل‌کردن این اختلاف‌ها طبق موازین اخلاقی امری مهم است و نمی‌توان آن‌ها را با خودخواهی یا نادیده‌انگاری پشت سر گذاشت مثلا خودمان را جای همدیگر بگذاریم و از این منظر به موضوع مورد اختلاف نگاه کنیم، برخی اوقات تغافل کنیم، ببخشید بگوییم یا اینکه نشست هفتگی برای خودمان در خانه ایجاد کنیم و سوء تفاهم های هفته گذشته را بازگو و رفع اثر کنیم.

وی اضافه کرد: مرحوم علامه جعفری نقل کرده اند که اوایل جوانی، اختلافی با همسرم پیدا کردم و یقین داشتم با مورد واضحی که باعث اختلاف شده اشتباه از طرف همسرم است در ادامه بگو مگوها، یک جایی به این نتیجه رسیدم که ادامه اش جدل است و از حق خود گذشتم و حق را به همسرم دادم، همسرم می دانست که حق با من است بلافاصله گفتند نه حق باشماست و از آن روز دیگر اختلاف ها تکرار نشد و چنان محبتی در زندگی ما ایجاد شد که قابل وصف نبود.

صدیقه بهشتی مدیر مرکز مشاوره حیات طیبه هم در حاشیه این کارگاه بیان کرد: کارگاه غنی سازی روابط زوجین برای طلاب نو مزدوج با همکاری مرکز خدمات و مرکز مشاوره حیات طیبه اصفهان ویژه طلاب مزدوج به مدت دو روز با ارائه خانم دهقانی و خانم دکتر عباسی و حجت الاسلام صادقیان برگزار شد.

وی مباحث مطرح شده در این کارگاه را آموزش های شناختی اعم از شایستگی و تفاوت هایی در نقش های جنسیتی و تفاوت های روانی زن و مرد و ضرورت شناخت تفاوت های زن و مرد در کتاب و سنت و در سخنان اندیشمندان عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha