یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه سیراف

حوزه/ امام جمعه سیراف گفت: واقعه غدیر خم از مسلم‏‌ترین مسائل تاریخ اسلام است که صدها مورّخ و مفسّر شیعه و سنی آن را نقل کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سیراف صبح امروز با موضوع دهه امامت و ولایت و اوقات فراغت در دفتر امام جمعه سیراف برگزار شد.

حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه بخش سیراف در این نشست با اشاره به در پیش رو بودن دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر خم گفت: واقعه غدیر خم، یکی از مسلم‏‌ترین مسائل تاریخ اسلام است که صدها مورخ و مفسر شیعه و سنی آن را نقل کرده اند.

امام جمعه سیراف افزود: واگذاری مسئولیت ابلاغ امامت از سوی پیامبر(ص) به همه مسلمانان و تاکید بر فهم واقعه و قبول آن، نشان از مسئولیتی بزرگ برای مخاطبان دارد.

وی بیان داشت: وظیفه امروز ما نسبت به بزرگداشت غدیر فراوان و بسیار سنگین و اهم آن ها شناخت و شناساندن فرهنگ غدیر است.

حجت الاسلام عاشوری اظهار داشت: بی‌تردید واقعه غدیر خم بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است؛ واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت‌خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

امام جمعه سیراف گفت: غدیر روز ولایت و امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است تا امت اسلامی با فروغ نور ولایت، راه عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha