دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید بهشتی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یادداشتی به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی نوشت: شهید بهشتی فقیه و عالمی زمان شناس ، سیاستمداری حکیم و مسلمانی معتقد بود.

خبرگزاری حوزه - تهران/ حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی یادداشتی به مناسبت شهادت شهید دکتر بهشتی نوشت: شهید دکتر بهشتی فقیه و عالمی زمان شناس ، سیاستمداری حکیم و مسلمانی معتقد بود که همواره بر مدار عقلانیت مبتنی بر آموزه های اسلام ناب محمد(ص) حرکت می کرد و این درسی بود که وی در مکتب استاد خود امام خمینی(ره) آموخته بود.

این تعبیر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه پس از شهادت ایشان که فرمودند: "بهشتی یک ملت بود" موید هوشمندی، اعلمیت، تدبیر و قدرت مدیریت مبتنی بر تعالیم پیشرفته اسلامی و تجارب ارزنده ایشان بود که توانست با تکیه بر این آموزه ها؛ آرا ونظرات اقشار گوناگون مردم انقلابی با سلیقه های مختلف را به خوبی درک کند و این فهم ایشان از مسائل در مقطع زمانی تدوین قانون اساسی و تثبیت جمهوریت و اسلامیت به خوبی خود را نشان داد و آرمان های بلند ملت یعنی تاسیس حکومت الله، تضمین آزادی، عدالت ‌ و استقلال را در متن قانون اساسی پیشرفته جمهوری اسلامی ایران پیگیری و تثبیت نمود.

شهید آیت الله دکتر بهشتی پیشرو در اقدام تشکیلاتی بود؛ شناسایی، استعداد یابی و بهره گیری از جوانان انقلابی در سال‌های پس از انقلاب و صف بندی و هدایت مدیران جوان‌، با انگیزه، انقلابی، متعهد و متخصص به ساختارهای مدیریتی کشور از ابتکارات اقدامات تشکیلاتی ایشان بود که ترس دشمنان از موج پرورش مدیران انقلابی و جایگزینی آنها به جای مدیران طاغوتی و کارآمدی نظام اسلامی همانند خواری بر چشم آنان بود که نتوانستند وجود ایشان را تحمل کنند.

شهید بهشتی الگویی از سعه صدر و تحمل برای مدیران امروز است. او تنها راه ساختن آینده کشور را تحمل دیدگاه های مختلف و متفاوت می دانست و از نظرات گوناگون استقبال می کرد؛ مباحثات او با جریان‌های فکری مختلف مصداقی از مکتب عملی ایشان در تبیین اسلام و انقلاب اسلامی بود که این خصیصه های مهم موجب آشکار شدن چهره مظلوم و دلسوز وی و دلیلی بر خباثت خناثان و منافقان شد.

فقدان شهید آیت الله دکتر بهشتی اگرچه خسرانی جبران ناپذیر بود ولی تربیت شاگردان بی شمار و ممتاز و نام و آوازه بلند ایشان همانند رودی جاری است که انقلاب اسلامی از آن متنعم است و این آثاری است که مردان بزرگ از خود به میراث می گذارند.

به همه شهدای عزیزمان به ویژه شهید بهشتی و یاران شهیدش درود می فرستیم و یادشان را گرامی می داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha