سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه قز وین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین به همراه معاونین خود با رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان دیدار و از تلاش های آنها تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در جلسه ای با رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولین دستگاه قضایی استان قزوین گفت: امیدواریم که در مسیر رسالت های درون حوزوی و برون حوزوی در عرصه های مختلف بتوانیم تعامل خوبی با تکالیف الهی داشته باشیم و وظیفه خود را به شایستگی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نظام آموزه‌های دینی و قوانین آسمانی بر محور امامت و ولایت بوده و مایه سعادت است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: آیاتی چون آیه اکمال، آیه اولی الامر، آیه تبلیغ و ... جزو آیاتی هستند که به طور مستقیم به واقعه غدیر خم و ابلاغ پیام الهی مبنی بر تعیین امیرمومنان(ع) به امامت مسلمین اشاره دارد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده با عنوان آیه تبلیغ عنوان کرد: خداوند متعال در این آیه خطاب به پیامبر می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» ای پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است را به مردم ابلاغ کن و اگر نکنی رسالت خود را انجام نداده ای که این آیه بر این معنا دلالت می کند که اگر ابلاغ انجام نگیرد گویا رسالت دینی و الهی پیامبر انجام نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی با بیان آیه ۳ سوره مائده، عنوان کرد: این آیه به نام آیه اکمال نام گرفته است که در آن خداوند متعال می فرماید «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا» امروز دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان آیین جاویدان شما پذیرفتم، از این رو تمام مردمی که این آیه را در آن روز شنیده بودند وظیفه داشتند که به دیگران انتقال دهند زیرا که خداوند در این آیه اتمام نعمت را به صراحت بیان کرده است.

وی ادامه داد: هر کس که در راستای تبلیغ دین خداوند متعال روی گردان بوده و و ظیفه را انجام ندهد و حرکت منفی از او سر بزند بداند و آگاه باشد که به خود لطمه زده و به خداوند و رسالت پیامبر(ص) لطمه نمی‌زند، زیرا که خداوند دین و حقیقت را حفظ کرده و آن را جاویدان نگه می‌دارد.

تقدیر مدیر حوزه علمیه استان قزوین از مسئولان قضائی

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha