یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری دعای توسل

حوزه/استاد مدرسه علمیه حضرت رقیه (سلام الله علیها) برازجان در جلسه هفتگی دعای توسل بیان کرد: در مجالس ذکر و توسل دنبال رزق مخصوص باشیم و بتوانیم با مساعدت و شفاعت به اهل بیت علیه السلام به آغوش پر مهر و محبت خدا برگردیم و زندگی‌مان به عطر دل‌انگیز ولایت معطر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، معصومه راستی استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان شامگاه سه شنبه شب در جلسه هفتگی دعای توسل با اشاره به توصیه های قرآن به توسل، بیان کرد: انسان‌ها دارای ضعف و قصور و آلوده به گناه‌ هستند، شایسته است برای رسیدن به تکامل و ارتباط با خدا و درخواست حوائج خود از طریق بندگان صالح و اولیای الهی که دارای مقام بلندی‌ هستند، اقدام کنند و آن‌ها را بین خود و خدا واسطه قرار دهند تا زودتر به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: واژه توسل از ریشه «وسیله» گرفته شده است و در اصطلاح دینی به هر چیزی که موجب نزدیک شدن انسان و ارتباط او با خدا از روی میل و علاقه‌ می‌شود، توسل گویند.

استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان با اشاره به این که خداوند اموری را به عنوان اسباب و وسیله در جهت تقریب و نزدیکی به درگاه خود قرار داده است، بیان کرد: همراه شدن و پیوند خوردن به نزدیک‌ترین انسان‌ها به خداوند متعال، آسان و روان شدن مسیر سیر و سلوک معنوی در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: توسل به ائمه(ع) به معنای آن نیست که انسان هیچ‌گاه با خداوند صحبت نکند و او را مستقیماً مورد خطاب قرار ندهد، بلکه صحبت کردن با خداوند در هر زمان، مکان و بدون واسطه ممکن و مقدور است، این بدان معنا است که برای استجابت دعا و حاجت‌های خود از کسی مدد می‌جوییم که از نظر شایستگی و قرب به خداوند نسبت به ما در مرتبه‌ی خیلی بالاتری قرار دارد؛ لذا اگر او از خداوند برای ما چیزی بخواهد احتمال پذیرش خیلی بیشتر است.

راستی ابراز کرد: در آیات قرآن کریم اشاره به توسل به خوبی دیده می‌شود افراد گناهکار از پیامبر زمان خود، درخواست می‌کردند که در حق آنان استغفار کنند. درباره برادران یوسف(ع) می‌خوانیم: رو به «یعقوب(ع)» کردند و گفتند: پدرجان! از خدا بخواه که گناهان ما را ببخشد، ما اشتباه کردیم، یعقوب در پاسخ گفت: «سوف أستغفر لکم ربّی انّه هو الغفور الرحیم».

وی یادآور شد: در مجالس ذکر و توسل دنبال رزق مخصوص باشیم و بتوانیم با مساعدت و شفاعت به اهل بیت علیهم السلام به آغوش پر مهر و محبت خدا برگردیم و زندگی‌مان به عطر دل‌انگیز ولایت معطر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha