شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه اهر گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نشأت گرفته از فتوت و جوانمردی و شجاعت مولای متقیان علی(ع) است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه اهر در مراسم بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نشأت گرفته از فتوت و جوانمردی و شجاعت مولای متقیان علی(ع) است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز وقوع جنگ خندق افزود: از جمله مسائلی که در جنگ خندق اتفاق افتاد، «بَرَزَ الإِیمانُ کُلُّهُ إلَی الشِّرکِ کُلِّهِ » تمام ایمان در برابر تمام شرک، ظاهر گشت. یعنی ایمان در وجود مبارک آقا امیرالمؤمنین و کفر در وجود نحس و پلید عمربن عبدود متبلور بود.

امام‌جمعه اهر یادآور شد: الحمدلله امروز با همین فتوت و شجاعت و اخلاص و عزت بر دنیا فائق گشته‌ایم. مستحضر هستید که زمانی زیر سیطره استکبار جهانی زندگی می‌کردیم، اما امروز جمهوری اسلامی و نظام ولایی در جهان چه در نزد دوستان و چه در نزد دشمنان جایگاه بسیار والا و برتری دارد و همگی ملاحظه نمودید که در عملیات وعده صادق دشمنان اسلام برای همیشه زبون و خوار گشته و منفور دنیا شدند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان اینکه جوانمردی باید در همه‌جا بروز و ظهور داشته باشد، تصریح کرد: در ایران اسلامی همیشه چنین بوده و ما در تمام مقاطع فتوت و جوانمردی نشان داده‌ایم و ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، نه‌تنها در بحث ورزش بلکه در کمک‌های مؤمنانه و حوادث غیرمترقبه به‌عنوان فرشته نجات در کنار مظلومان شناخته شده است که دارای اهمیت ویژه ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha