دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین  گفت: باید در فضای مجازی و تولید محتوا هم نقش مؤثری ایفا کنیم و لازمه این کار دانستن زبان های خارجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی پیش از ظهر امروز آیین افتتاحیه دوره های مهارتی و دانش افزایی توسط مرکز آموزش زبان و آموزش های تخصصی بین الملل حوزه های علمیه کشور و با همکاری مرکز ارتباطات و بین الملل استان قزوین، در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) قزوین برگزار شد گفت: زبان خارجی ابزاری کلیدی برای انتقال حقایق، اطلاعات و معرفی دین و ارتباطات با محیط داخلی و عرصه بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت و توجه خاص نماینده ولی فقیه در استان قزوین به امور بین الملل دوره های مهارت افزایی در راستای توانمندسازی طلاب و روحانیون درحال برگزاری است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امروزه اهمیت زبان بر همگان آشکار شده و ابزار کلیدی برای انتقال حقایق، اطلاعات و ارتباطات با محیط داخلی و بین المللی است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اگر ما مدعی هستیم که دین مبین اسلام ابدی و خاتم و پاسخگوی همه نیازها بر اساس آموزه های مبتنی بر فطرت است لذا باید بتوانیم آن را با زبانهای مختلف به دیگران عرضه کنیم و برای رسیدن به این هدف به دانستن زبان نیاز داریم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: بشر جویای حقیقت است و همه این مسائل در دین نهفته، البته باید ابزار انتقال این مفاهیم توسط زبان مهیا شود و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در این راستا تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: زبان عربی بسیار کامل است و در کنار آن گویش بیش از ۱۰۰ کشور به انگلیسی است و در فضای مجازی هم مخاطبان زیادی داریم که در این عرصه ها ابزار زبان اهمیت خود را نشان می دهد و اگر ما مبلغ دین هستیم و می خواهیم آن را ترویج کنیم باید به ابزار آن هم مسلح شویم.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با مدیریت مرکز آموزش زبانهای خارجی و حوزه های علمیه برگزار می شود و تأکید داریم نگاه به جایگاه حوزه باید به روز باشد و خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم چنین نگاهی دارند که برای ما مغتنم است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین یادآورشد: امور بین الملل فقط زبان نیست، ولی بخشی از کارهای آموزشی حوزه در این عرصه تعریف شده لذا فراخوان دادیم تا طلاب و خانواده هایشان زبان های خارجی را فرا بگیرند و مرکز امور بین الملل حوزه به صورت هدفمند همه امکانات را ابتدا برای مبلغان و سپس خارج از این حوزه در مسیر درست بکار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: اعتقاد داریم باید ابزار زبان در اختیار اهلش باشد و هم زبان و هم تولید محتوا توسط افراد متخصص صورت گیرد تا تاثیرگذار باشد که در این صورت از کسانی که زبان های خارجی را می دانند می توانیم در در کنار موکب ها بهره مند شده و در تحقق شعار اربعین و خدمت به زائران کشورهای مختلف تأثیرگذار باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهارداشت: باید در فضای مجازی و تولید محتوا هم نقش مؤثری ایفا کنیم و لازمه این کار دانستن زبان های خارجی است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: در یک سال اخیر توانستیم کلیپ هایی به زبانهای مختلف با موضوع «چرایی و فلسفه غدیر» تولید کنیم و همانگونه که در داخل به جهاد تبیین نیاز داریم در عرصه بین الملل هم به این ابزار برای انتقال مفاهیم نیاز شدید داریم.

دوره مهارت های پژوهشی برای ارائه مقاله به همایش ها و نشریات بین المللی، سومین دوره دانش افزایی استادان مکالمه عربی و دوره آموزشی مهارتهای فن خطابه به زبان عربی به مدت سه روز در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قزوین برپاست و در آن اساتید حوزه علمیه و دانشگاه مباحث تعیین شده را تدریس می کنند.
انتهای پیام /

در فضای مجازی و تولید محتوا نقش مؤثری ایفا کنیم

در فضای مجازی و تولید محتوا نقش مؤثری ایفا کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha