چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1097448
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
ساوه

حوزه/ نشست دانش افزایی معارف غدیر در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها ساوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست دانش افزایی معارف غدیر با سخنرانی حجت الاسلام مجید جعفرپور پژوهشگر مباحث امامت و حضور جمعی از فرهنگیان، طلاب و دانش آموختگان موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها و مدارس علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها و الهیه ساوه در این موسسه برگزار گردید.

حجت الاسلام جعفرپور با محوریت آیات و روایات پیرامون جانشینی پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: در زمین اولین جایی که بحث وزارت امام علی (ع) مطرح شده است روز مبعث است هم چنانکه در نهج البلاغه خطبه قاصعه نیز به این امر اشاره نموده است.

وی با اشاره به یکی از معتبرترین کتب حدیثی شیعه اصول کافی یادآور شد: در این کتاب با توجه به روایت ذکر شده در روز ولادت پیامبر(ص) جانشینی امام علی (ع) بیان شده است زمانی که حضرت ابوطالب(ع) بشارت ولادت پیامبر(ص) را شنیدند به فاطمه بنت اسد فرمودند خداوند به تو پسری خواهد داد که جانشین این پیامبر (ص) خواهد شد.

نویسنده کتاب "وارث غدیر" ضمن قرائت آیه تبلیغ به توضیح این سوره پرداخت و اضافه کرد: در این آیه پیامبر که مبلِّغ غدیر می باشد؛ ماموریت الهی را بر عهده دارد که جانشین خود را مشخص نماید و این ماموریت هم وزن رسالت پیامبر(ص) بیان شده است.

وی همچنین به حدیث منزلت اشاره نمود و اظهار کرد: در برخی منابع به منزلت های امام علی (علیه السلام) اشاره شده است که برگرفته از حدیث منزلت است که براساس آن علی بن ابی طالب نسبت به پیامبر، جایگاهی همچون هارون به حضرت موسی(ع) را دارد و با تاکید بر این که تفاوت بین رابطه حضرت موسی (ع) و هارون و پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در نبود هیچ پیامبری بعد از حضرت محمد(ص) است.

حجت الاسلام جعفرپور ضمن تقدیم هدایا به مخاطبین در قالب طرح پرسش و پاسخ به معرفی کتاب وارث غدیر پرداخت و در پایان بر مطالعه روز افزون طلاب و فرهنگیان پیرامون مباحث امامت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام تأکید کرد .

نشست دانش افزایی معارف غدیر در ساوه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha