جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شرافت زن اقتضاء می کند هنگامی که از خانه خارج می شود متین و با وقار راه برود و پوشش او به گونه ای باشد که موجب تحریک و تهییج دیگران نشود و عملا مردان را به انحراف دعوت نکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در هشتمین همایش چادرهای آسمانی در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: دستیابی به تزکیه نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی هم با حفظ حجاب اسلامی ممکن می شود.

وی افزود: جامعه موظف به تامین امنیت است و زنان در جامعه با حفظ پوشش به امنیت جامعه کمک می کنند. در سایه حفظ حجاب و عفاف است که زن به راحتی وارد جامعه شده و فعالیت می کند تا خطری متوجه او نشود.

امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه زن در اسلام ادامه داد: حجاب در اسلام یک وظیفه الهی است که بر عهده زن نهاده شده است که در برخورد با نامحرم کیفیت خاصی از پوشش توسط زنان رعایت شود، این وظیفه از جانب مرد به زن تحمیل نمی شود، همچنین با حیثیت و کرامت زن منافاتی ندارد.

وی با اشاره به محدودیت هایی که در سایر کشورها در مورد پوشش وجود دارد، اظهار داشت: در سایر کشورهای دنیا که متمدن و با فرهنگ هستند آنجا هم محدودیت هایی وجود دارد، مثلا اگر مردی پابرهنه یا با لباس خواب حتی با پیژامه از خانه بیرون برود پلیس او را بازداشت می کند و به عنوان اینکه عمل خلاف اجتماعی انجام داده او را جلب کرده و زندانی می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: بانوان متوجه باشند پوشش تا جایی که اسلام مقرر کرده باعث کاهش امنیت آنان نمی شود بلکه کرامت و احترام بیشتر را به همراه دارد و از تعرض افراد فاقد اخلاقیات مصون نگهداشته می شود. شرافت زن اقتضاء می کند هنگامی که از خانه خارج می شود متین و با وقار راه برود و پوشش او به گونه ای باشد که موجب تحریک و تهییج دیگران نشود و عملا مردان را به انحراف دعوت نکند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام حفظ پوشش و نگاه و زیست عفیفانه را بر مردان نیز تاکید کرده است، افزود: همه مواردی که برای بانوان ذکر شد از مردان نیز انتظار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از صحبت های خود به تاکید سایر ادیان همچون زرتشتی و مسیحی بر لزوم پوشش اشاره کرد.

وی ادامه داد: اسلام از افراط و تفریط اجتناب کرده و حجاب را متناسب با فطرت انسانی در نظر گرفته است؛ حجاب و عفاف در تاریخ زیست تجربی در عین مهجوریت محبوب هم بوده است و پیام این همایش آرامش روانی در خانواده، پایداری و استواری خانواده، حفظ و تکریم مقام زن است. بسیاری از بزهکاری ها و اعمال خلاف شئون خانواده ناشی از افتراق بین شخص و خانواده است و جایگزین کردن برخی رسانه ها به جای خانواده باعث کم رنگ شدن حجاب و عفاف می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha