دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار بابا احمدی، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفت: نمایشگاهی با حضور ۵۰ قرارگاه محله اسلامی برتر از سراسر کشور، هفته آینده در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار بابا احمدی، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین در جمع خبرنگاران گفت: قرارگاه های تحول محله با نام شهید سلیمانی با هدف پای کارآمدن ظرفیت های مردمی و با محوریت مساجد تشکیل و عملیاتی گردیده است. در این راستا نمایشگاهی باحضور ۵۰ قرارگاه محله اسلامی برتر از سراسر کشور در هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم الحرام و همزمانی برپایی نمایشگاه عملکرد محلات اسلامی با آن، به استفاده از این فرصت و ظرفیت ارزشمند برای تحقق پیام عاشورا که همان ترویج فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر است، تأکید کرد.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از مأموریت‌های محوری و اساسی پایگاه‌های مقاومت بسیج، تحقق محله‌های مردم سالار اسلامی است، افزود: برای نیل به تحقق جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی و درک و فهم طلوع خورشید ولایت عظمی باید کار را از محله ها آغاز کنیم.

سردار بابا احمدی، ادامه داد: تحقق محله های مردم سالار اسلامی، با راهبری و هدایت ائمه جماعات به عنوان امامان محله و با هم افزایی و همکاری همه ارکان مسجد اعم از هیئت امنا، خادمین، مسئولین کانونهای فرهنگی ورزشی، مؤسسات، هیئات مذهبی، که همه از بهترین بسیجیان در صحنه هستند، در دستور کار است.

وی بیان کرد: بسیجیان گرد هم می آیند و با دعوت و تشکیل قرارگاه‌های تحول محله با حضور منتخبینی از نخبگان، متنفذین، معتمدین محله، قرارگاه تحول محله را که مزین شده به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشکیل می دهند.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این قرارگاه ها، نظام مسائل محله را در ابعاد و شئون مختلف احصا کرده و با بسیج ظرفیت های مردمی گره‌گشایی می‌کنند.

سردار بابا احمدی با تأکید بر این مطلب که این قرارگاهها در یک افق و چشم انداز ده ساله به ۵۰هزار قرارگاه افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: از آذرماه سال ۱۴۰۰ این قرارگاهها رسماً آغاز کرده اند و این طرح عظیم و سرنوشت ساز عملیاتی شده است، به گونه ای که امروز به ۱۹هزار و ۲۰۰قرارگاه رسیده است. در سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۳۰ قرارگاه عملیاتی شد و طوری برنامه ریزی شد که به لطف الهی در پنج ساله اول سند ده ساله راهبردی اعتلای بسیج از مجموع ۵۰ هزار قرارگاه، ۴۰هزار قرارگاه محقق گردد.

وی ادامه داد: اقدام مبارکی که در ایام پایانی ماه ذی‌الحجه و در آستانه ماه محرم الحرام شاهد آن هستیم، نشست تخصصی برگزیدگانی از قرارگاه های محلات اسلامی استانها و مسئولین و شخصیتهای کشوری و لشکری به ویژه دستگاههای متولی امر مسجد و محله است که با حضور هیئت عالی اندیشه ورز بسیج تشکیل و هدف اصلی آن تبادل تجربه و الگوسازی است.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین افزود: مسئولین دستگاههای مختلف، شخصیتهای کشوری و لشکری برای بازدید از این نمایشگاه دعوت اند، اقشار مختلف بسیج نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت، ضمن اینکه این بازدیدها باعث تشویق و ترغیب هرچه بیشتر بسیجیان و فرماندهان مجاهد در عرصه دفاع مقدس نرم می شوند می‌توانند با مشاوره و حمایت های خود موجبات اعتلای هرچه بیشتر این قرارگاه ها را فراهم سازند.

سردار بابا احمدی در پایان تأکید کرد: با همدلی و هم افزایی مردم و مسئولین، ضمن تحقق محله های مردم سالار اسلامی، گام های ارزشمندی در جهت تحقق جامعه اسلامی برداشته خواهد شد. ان شاءالله.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha