دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد شیخ حسین انصاریان

حوزه/ استاد انصاریان گفت: تمام برکات زندگی در درجه اول از برکت امام حسین(ع) است و هرکس به اندازه ظرفیت و گنجایش خود به حضرت اتصال پیدا می کند به عنوان مثال یکی با مشکی پوشیدن، دیگری با جفت کردن کفش‌ها و فرد دیگری با سینه زدن و گریه کردن می‌تواند به این نور الهی متصل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، استاد حسین انصاریان در مراسم عزاداری روز نخست ماه محرم در حسینیه هدایت تهران با اشاره به جایگاه والای مومنان واقعی در پیشگاه پروردگار، اظهار داشت: با تکیه بر آیات قرآن و روایات عرشی اهل‌بیت(ع)، باور در پیشگاه پروردگار از ارزش بی‌نظیری برخوردار است و طبق آیات قرآن کریم پاداش خداوند به این باور که به مرحله عمل می‌رسد بسیار عظیم بوده و عدم باور حقایق جز گمراهی، سودی به همراه نخواهد گذاشت. همه انبیا و اولیای الهی اهل باور بودند و قرآن مجید کتاب باور دهنده است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) پیرامون ارزش مومنان تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در این خصوص می‌فرمایند که اگر کل عالم هستی را به صورت یک لقمه در دهان مومن واقعی بگذارم، می‌ترسم که حق او را ادا نکرده باشم. از نشانه‌های قطعی مومن که در روایات آمده این است که او برای امام حسین(ع) گریه می‌کند.

استاد انصاریان با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم، خداوند در قیامت طبق ظرفیت بندگان با آنها معامله می‌کند، بیان کرد: علت این امر این است که همه مومنان دارای ظرفیت یکسانی نیستند و در قیامت، پرونده اعمال مومنانی که توشه کمتری دارند با رحمت و مغفرت پروردگار جبران می‌شود.

استاد حوزه گفت: شیخ طوسی نقل می‌کند که پیامبر(ص) در بیابانی از یارانش پرسید چه چیزی می بینید؟! یاران پاسخ دادند که جز حرارت سوزان آفتاب، چیز دیگری نمی‌بینیم. پیامبر(ص) فرمود من عرب بیابانی شترسواری را می‌بینم که به طرف مدینه می‌آید. پس از مدتی آن مرد عرب به پیامبر(ص) رسید. پیغمبر(ص) از مسیر او پرسید و آن فرد پاسخ داد که به سمت مدینه می‌روم تا سخنان پیامبر اسلام را بشنوم. پیغمبر(ص) فرمودند که من پیامبر اسلام هستم و سؤالاتت را بپرس. آن مرد عرب گفت که مردم را به چه چیزی دعوت می‌کنی؟! پیامبر(ص) فرمود به پرستش پروردگار مهربان عالم و خالق هستی دعوت می‌کنم. سال‌های زیادی است که شما بت را می‌پرستید اما تاکنون این بت‌ها چه کاری برای شما انجام داده‌اند؟! به کسی که شما را خلق کرده است ایمان آورید تا مشکلات‌تان حل شود. آن مرد از پیامبر(ص) پرسید که چگونه با خدا آشتی کنم؟ حضرت از او خواست که شهادتین را بگوید. پس از گفتن شهادتین، آن مرد عرب از روی شتر افتاد و درگذشت. پیامبر(ص) او را غسل داد و پس از دفن او فرمود خوشا به حالت که این چنین آسان به بهشت رفتی!

وی ادامه داد: بدانید که خدا به اندازه ظرفیت‌های بندگان، از آنها توقع دارد. هیچ‌گاه از خداوند توقع بزرگی نسازید چرا که پس از مدتی باعث دلسردی شما خواهد شد بلکه در عوض باید همواره به خدا و اهل‌بیت(ع) در زندگی خود دلگرم باشید.

استاد انصاریان خاطرنشان کرد: پروردگار به ما در این روزگار پر شبهه، توان درونی زیادی داده است چرا که تاکنون از انوار الهی جدا نشده‌ایم و به ما در این مسیر کمک خواهد کرد. تمام برکات زندگی در درجه اول از برکت امام حسین(ع) است و هرکس به اندازه ظرفیت و گنجایش خود به حضرت اتصال پیدا می کند به عنوان مثال یکی با مشکی پوشیدن، دیگری با جفت کردن کفش‌ها و فرد دیگری با سینه زدن و گریه کردن می‌تواند به این نور الهی متصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha