دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: یکی از ظرفیت های تکاب، گردشگری است و به غیر از مجموعه تخت سلیمان، ۱۸۰ اثر ثبت شده وجود دارد و می طلبد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به این ظرفیت توجه ویژه داشته و زیرساخت های لازم را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: هتک حرمت به قرآن کریم نشانه استیصال غرب در برابر موج روزافزون اسلام خواهی در دنیا است و این مسئله به درستی نشان می دهد که تمدن غرب توخالی است و چیزی برای ارائه ندارد.

وی اضافه کرد: دنیای غرب از گرایش روزافزون مردم دنیا به دین مبین اسلام هراس دارد و با اقدام‌های بی شرمانه و غیر اخلاقی، چون هتک حرمت به قرآن کریم به ظن باطل خود از گرایش مردم دنیا به دین اسلام بکاهد.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: اسرائیل رو به زوال است و این هتک حرمت ها به قرآن کریم به دستور مستقیم اسرائیل برای به حاشیه بردن اخبار نزول رژیم صهیونیستی است، و یکی از عوامل هتک حرمت به قرآن کریم به خاطر این است که ذهن ها و توجه ها را از اعتراضات و درگیریهای داخلی اسرائیل دور کنند، اما به نتیجه نخواهند رسید.

وی در ادامه گفت: یکی از ظرفیت های تکاب، گردشگری است و به غیر از مجموعه تخت سلیمان، ۱۸۰ اثر ثبت شده وجود دارد و می طلبد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به این ظرفیت تکاب توجه ویژه داشته و زیرساخت های لازم را فراهم سازد و هنوز اقدام چشم گیری از سوی این وزرات خانه به شهرستان تکاب نشده است و برخی آثار باستانی تکاب در زمستان فرو ریخته و هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: من از مسئولین شهرستانی برای حضور وزیر میراث فرهنگی در شهرستان تکاب تشکر می کنم و باید وزارت خانه به مشکلات شهرستان توجه بکند.

وی عنوان کرد: اگر جاده تخت سلیمان بهسازی شده به همت مسئولین شهرستانی بوده نه وزارت میراث فرهنگی و ما از مسئولین کشوری و استانی تقاضا داریم به ظرفیت های گردشگری تکاب توجه کنند و این مسئله به اقتصاد تکاب نیز کمک خواهد کرد و موجب اشتغال زایی می شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha