دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عزادری بوشهری ها در حرم رضوی

حوزه/ آیین عزاداری سنتی بوشهری ‌ها هزار و ٨٠٠ کیلومتر آن طرف تر از خاک این استان در حرم مطهر رضوی شب گذشته در حالی برگزار شد که بسیاری از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت از استان به همراه نماینده ولی فقیه در استان خود را به حضرت شمس الشموس رسانده بودند تا در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین عزاداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیین عزاداری سنتی بوشهری ‌ها هزار و ٨٠٠ کیلومتر آن طرف تر از خاک این استان در حرم مطهر رضوی شب گذشته در حالی برگزار شد که بسیاری از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت از استان به همراه نماینده ولی فقیه در استان خود را به حضرت شمس الشموس رسانده بودند تا در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین عزاداری کنند.

این مراسم که در صحن قدس حرم رضوی برگزار شد با سینه زنی سنتی بوشهری و چاوشی خوانی و آیین "هیا مظلوم" همراه بود و جمعیت بسیاری گرداگرد بوشهری‌ها جمع شده بودند تا نظاره‌گر آیین و رسوم این خطه از خاک ایران باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

از نکات جالب توجه این مراسم حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان مقدس رضوی بود که در کنار بوشهری‌ها به عزاداری پرداخت.

در این برنامه تصاویر و تمثال پنج شهید شاخص استان از جمله شهید ابوتراب عاشوری در صحن مقدس قدس رضوی به نمایش در آمد.

آیین حسینیه حرم به سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی و به جهت تثبیت آیین عزاداری های سنتی و بومی سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha