شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: نمی توان از راه ناصحیح به راه و مکتب امام حسین(ع) رسید، چون سیدالشهدا(ع) چیزی جز درستی، حق و حقانیت نیست؛ اهل بیت(ع) هرگز کسی را که خلاف خدا و راه خدا و درستی کار کنند، دوست نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار با دست اندرکان برگزاری تجمع عظیم عاشورایی مردم اصفهان(یوم الحسین) اظهار کرد: یکی از آرزوها و مطالبات چندین ساله من از مردم انقلابی اصفهان، برگزاری تجمعات عظیم، متمرکز در ماه محرم و در یک نقطه بود که همه زیر بیرق اباعبد الله الحسین(ع)فارغ از نام ها و نشان های خاص هیئت ها جمع شویم و این پیام خادم الحسینی را بر محور وحدت منعکس کنیم.

وی با تقدیر از چنین حرکت های وحدت آفرینی که در ماه محرم در اقصی نقاط کشور چون یوم العباس زنجان برگزار می شود، گفت: درس و عبرت اصلی واقعه عاشورا به شیعیان، دوری از جهل، غفلت و وحدت بر سر آرمان هاو دشمنی فقط با ظلم است، بنابراین قرار گرفتن کنار هم و دور از حب‌ها، بغض ها در مجلس عزای حسین(ع) کارشایسته ای است که در اصفهان محقق شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از سیدالشهدا(ع) مبنی براینکه «اگر کسی خواهان هدف صحیح است باید از مسیر درست(دور از معصیت)به آن دست یابد و اگر مسیر نادرست همراه با معصیت انتخاب شود، قطعا از هدف دور خواهید شد.» گفت: طبق این فرمایش از اباعبدالله الحسین(ع) هدف وسیله را توجیه نمی کند.

وی تاکید کرد: نمی توان از راه ناصحیح به راه و مکتب امام حسین(ع) رسید، چون سیدالشهدا(ع) چیزی جز درستی، حق و حقانیت نیست؛ اهل بیت هرگز کسی را که خلاف خدا و راه خدا و درستی کار کنند، دوست نخواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در روایت دیگر تاکید شده است که اهل بیت(ع) فرموده اند، ما هیچ برگه و امان نامه ای برای بهشتی شدن نداریم و فقط عبد خدا و اهل تقوا بودن راه سعادت است، اما لطف خدا هم این است که اگر کسی یک گام به سوی او بردارد، ۱۰ گام به سوی او خواهد آمد.

وی ابراز کرد: در عمل‌ها و کردارها حتی هیئت رفتن های ما باید خالصانه و فقط برای خدا باشد، آنچه مهمتر از اعمال بوده نیت ها است، به تعبیری در داستان حضرت یوسف و زلیخا هر دو نفر به سمت درب می دویدند، اما حضرت یوسف با نیت فرار از گناه می دوید و زلیخا با نیت گناه کردن می دوید.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: شیطان در کمین تضعیف، تخریب ومنحرف ساختن نیت ها در اعمال است، نیت خالصانه برای خدا راهگشا است.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام مهدی فوقی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به ارائه گزارش عملکردی از همبستگی و همراهی خوب دستگاه ها و ارگان‌های عمومی و دولتی چون شهرداری اصفهان، صدا و سیمای استان، هیئت های مذهبی، حوزه علمیه، فضلای شهر اصفهان در برپایی تجمع متمرکز عاشورایی هیئت های مذهبی در عصر عاشورا در میدان امام حسین(ع) پرداخت.

وی تأکید کرد: مردمی بودن و مردمی برگزار شدن چنین تجمعات مذهبی از اولویت های ما بوده و هست و براین امر تاکید داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha