دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در طول تاریخ دشمنان بر روی مساجد سرمایه گذاری کرده اند و امروز نیز باید مراقب باشیم و مساجد مورد حمله دشمن است و لازم است این خانه های ایمان را به پایگاهی علیه دشمنان تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز در نشست تبیینی و آیین رونمایی از کتاب مساجد که در سالن اداره کل برق آذربایجان‌غربی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مساجد در پیشبرد اسلام اظهار داشت: مساجد و علما موجب پیشرفت اسلام و مسلمین شدند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی می فرمایند مسجد هم مرکز تفکر است و هم مرکز اتصال به خداست و جایی است که انسان خود را به لایزال و فیض می رساند و باید در مسجد حضور یافت و آن را تقویت کرد.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: مسجد جای ارتباط مخلوق با خالق است و وقتی انسان در مسجد به عبادت می ایستد فرشتگان الهی او را احاطه می کنند و ارتباط زمین با آسمان و بنده با خالق اتفاق می افتد و خدای متعال فرشته ای را بر سر نماز خوان قرار می دهد و آن فرشته خطاب می کند که ای بنده اگر بدانی با چه کسی مشغول عبادت هستی از جای خود بلند نمی شوی.
وی ادامه داد: ما علما باید شیوه های قبلی را با محتوای مهم ادامه دهیم و رهبر انقلاب یکی ازمهم ترین مطالباتشان از مسجد اقامه نماز خصوصا نماز صبح و عشا است که موجب عصبانیت منافقین می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: زمانی می توانیم به نماز و عبودیت خداوند دعوت کنیم که خودمان متعبد باشیم و مساجد باید پر از معنویت و تقوا و عبودیت و تعبد باشد.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ دشمنان بر روی مساجد سرمایه گذاری کرده اند و امروز نیز باید مراقب باشیم و مساجد مورد حمله دشمن است و لازم است این خانه های ایمان را به پایگاهی علیه دشمنان تبدیل کنیم.

حجت الاسلام قریشی گفت: امروز بصیرت و آگاهی علمای دین بیشتر از گذشته لازم و ضروری است و باید بیشتر از خداوند بترسیم و پروردگار را عبادت کنیم و نباید راه را گم کنیم.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha