شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1104379
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
خسروپناه

حوزه/ نشست هم‌اندیشی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رؤسای دانشگاه‌های استان در دانشگاه قم برگزار و مقرر شد هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی در استان تشکیل و با ستادهای چهارگانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتبط شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در دیدار روسای دانشگاه‌های استان قم با بیان اینکه این نشست تا کنون در ۱۱ استان برگزار شده است، فلسفه جلسات را معرفی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوت‌بخشی به ارتباط نخبگانی دبیرخانه عنوان کرد و گفت: ۴ ستاد شامل "ستاد علم و فناوری"، "ستاد تعلیم و تربیت"، "ستاد خانواده و زنان" و "ستاد فرهنگ" در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هرکدام از این ستادها با وزارتخانه مربوط در ارتباط هستند، ادامه داد: ذیل هر ستاد نیز میزهای تخصصی تعریف شده است، ستاد علم و فناوری میز کوانتوم و میز هوش مصنوعی را با حضور متخصصان و اندیشمندان این حوزه‌ها راه‌اندازی کرده است.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: برای هر ستاد چهار ماموریت راه‌بینی یعنی رصد، راهبردی یعنی سیاستگذاری، راهبری شامل هدایتگری و راسنجی شامل نظارت و ارزیابی تعریف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با اشاره به تاسیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی در شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: در کشور ۶۵ رصدخانه علمی و فرهنگی فعال هستند که هیچکدام با دیگری ارتباط ندارند لذا این مرکز در واقع فعالیت ستادی می کند و تا کنون ۴۰ رصدخانه را مرتبط کرده است.

وی در ادامه به فعالیت‎های محوری دبیرخانه در دوره جدید اشاره و اظهار کرد: ارتباط با دستگاه‌های اجرایی، ارتباط با گروه‌های مردمی، تقویت رصد و دیده‌بانی امور علمی و فرهنگی و ارتباط وثیق با مجلس در راستای تبدیل سیاست‌ها به تنظیم‌گری که ارتباط با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نیز در همین رویکرد تقویت شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص نگاه شورا به مسئله حجاب تاکید کرد: سیاست و رویکرد اصلی قطعا فرهنگی و معرفتی است و نگاه سیاسی، قضایی و انتظامی در موضوع حجاب دغدغه اصلی نیست.

در این جلسه رؤسای دانشگاه‌ها به بیان دغدغه‌ها و مسائل مرتبط پرداختند و در پایان مقرر شد هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی در استان تشکیل و با ستادهای چهارگانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتبط شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha