دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رویداد ملی مثل مصطفی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه کارکرد مسجد بسیار راهبری و با عظمت است، گفت: کارکرد مسجد آنقدر با عظمت است که می‌تواند تاریخ بشریت را متحول کند و گفته رهبر معظم انقلاب می‌تواند سرآغاز یک مرحله جدید در تشکیل‌گیری تمدن اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم پانزدهمین پاسداشت‌ ادبیات جهاد و مقاومت و رویداد مثل مصطفی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، نتایج و تحولاتی را به همراه داشت که امروز آن را در شکل گیری نظم جهانی جدید می‌بینید.

وی با بیان اینکه کارکرد مسجد بسیار راهبری و با عظمت است، ادامه داد: کارکرد مسجد آنقدر با عظمت است که می‌تواند تاریخ بشریت را متحول کند و گفته رهبر معظم انقلاب می‌تواند سرآغاز یک مرحله جدید در تشکیل‌گیری تمدن اسلامی باشد.

سلیمانی اضافه کرد: یکی از کارکردهای مسجد در دوران دفاع مقدس، تربیت جوانان انقلابی و پای کار بود؛ جوانانی که به امام خود لبیک گفتند. امام در پیامی که بعد از عملیات آزاد سازی بستان فرمودند که فتح بستان فتح الفتوح نیست بلکه فتح الفتوح تربیت جوانان انقلابی است که این حوادث بزرگ را خلق می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه شهید مصطفی صدرزاده یکی از پیامدهای توجه مسجد به کارکرد تربیتی بود، ادامه داد: کارکرد مسجد در تربیت و جوانان مومن انقلابی است.

سلیمانی افزود: شهدای حوادث سال گذشته، این علم و پرچم را از مصطفی صدرزاده تحویل گرفتند و شهید صدر زاده نیز این علم را از حاج قاسم سلیمانی، ابراهیم هادی، بهنام محمدی و حسین فهمیده گرفته بود.

رئیس سازمان بسیج تأکید کرد: شهدا گنجینه های این کشور هستند به گفته رهبر انقلاب اسلامی این شهدا باید به روش‌های هنرمندانه و ظریف به نسل حدید معرفی شود

وی ادامه داد: جوانان ما تشنه شنیدن شهدای ما هستند و این رسالت به دوش شما به عنوان فعالان مساجد است. بیش از ۱۶ هزار مسجد این برنامه را در دستور کار خود قرار دادند و راهبری این برنامه به عهده علما و امامان مساجد و همراهی نماینده رهبری در استان‌ها است.

سلیمانی بیان کرد: این حجت با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ما تمام شده است که همه ظرفیت خود را در درون مساجد در کنار هم بسیج کنیم و مساجد را کانون جوشان جذب نوجوانان و جوانان و تربیت آنان برای ساختن جامعه اسلامی و نیل به سوی تمدن اسلامی کنیم .این حرکت بزرگ و انقلابی با الگوپذیری از شخصیت‌های بزرگی مانند صدرزاده دست یافتنی است.

وی یادآور شد: با بسیج ظرفیت‌ها و مسجدمحوری به دنبال تحقق این هدف هستیم و در این راستا اجلاس فعالان مساجد را با رونمایی از تقریظ رهبری بر دو کتاب مرتبط با شهید مصطفی صدرزاده برگزار کرده‌ایم.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha