یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1104637
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
حجت الاسلام مجیدی

حوزه / مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: با برپایی موکب بزرگ سیدالشهدا(ع) در نجف  و کربلای معلی خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی به زائران پیاده اربعین حسینی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی صبح امروز در مراسم اعزام ۱۱ کامیون اقلام مختلف به شهرهای نجف و کربلای معلی که در محوطه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد گفت: موکب بزرگ سیدالشهدا(ع) از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نجف وکربلا بر پا می شود و امسال هم با حضور جمعی از خادمان حسینی خدمات گسترده ای به زائران حسینی اربعین حسینی ارائه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: با همت خادمان، امکان اسکان، پذیرایی و خدمت رسانی در بخش های درمانی، خدمات تعمیر لوازم همراه زائران، خیاطی، پیرایش و ... فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای شهر نجف، اسکان بانوان و آقایان در موکب با امکانات سرمایشی مناسب راه اندازی شد و حدود ۲۰ روز خادمان موکب ها در دو شهر نجف و کربلای معلی مشغول آماده کردن امکانات برای زائران اربعین حسینی هستند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین اظهار کرد: به طور میانگین در هر شبانه روز حدود ۱۵۰۰ نفر از خدمات اسکان این موکب ها بهره مند شده و با سه وعده صبحانه، ناهار و شام زائران پذیرایی می شوند.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: با توجه به گرمای زیاد هوا و نیاز زائران به نوشیدنی خنک، شربت نیز تهیه و توزیع می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در بخش درمان، اقلام مختلف دارویی از ایران تهیه شده و این بخش نیز همچون سایر بخش ها فعال بوده و خدمات درمانی و تامین دارو بدون هزینه و رایگان است و خدمات دندانپزشکی نیز در حد خدمات ابتدایی ارایه خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی، مداحی، قرائت قرآن، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی بین زائران اربعین حسینی از اقدامات خوب در حال اجراست و تمام این فعالیت ها با حضور گسترده خادمان حسینی و با عشق و ارادت خالصانه به سیدالشهدا صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: زائران می‌توانند ضمن اقامت و اسکان در این موکب‌ از خدمات پذیرایی و همچنین حمام بهره‌مند شوند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین بیان کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز زائران در پیاده‌روی اربعین، کارخانه یخ‌سازی در شهر نجف مستقر خواهد شد که روزانه ۵ تن یخ تولید خواهد کرد.

حجت الاسلام مجدی تصریح کرد: در موکب سیدالشهدا با توجه به تنوع خدمات، امسال ۱۱۰ خادم در بحث خدمات رسانی فعالیت خواهند داشت و در موکب زبیده خاتون (س) هم ۷۰ نفر خادم به ارائه خدمات به زائران حسینی خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: علاوه بر دو موکب که در کشور عراق دایر می‌شوند، یک موکب هم در شهر آوج به نام امامزاده محمد طاهر راه اندازی شده که در حال حاضر به کاروانهای زائران اربعین حسینی در این شهر خدمات ارائه می دهند.

 موکب سیدالشهدا(ع) در نجف و کربلا برپا می شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha