دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1106346
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
مسلمانان شهر لئون مکزیک

حوزه/ جمعیت مسلمانان در شهر لئون مکزیک رشد پایداری یافته است و مردم این شهر نسبت به مسلمانان با احترام و مدارا برخورد می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، جمعیت مسلمانان در شهر لئون مکزیک رشد پایداری یافته است و مردم این شهر نسبت به مسلمانان با احترام و مدارا برخورد می‌کنند. بر اساس آخرین داده‌های، در گواناخواتو، از هر هزار نفر ۴ نفر پیرو دین اسلام هستند.

ابو یحیی، مسئول مسجد لئون، خاطرنشان کرد: مسلمانان حداقل ۳۰ سال است که در این شهر فعالیت می‌کنند. اوایل حضور من در این شهر، انجام عبادات و مراسم مذهبی به تنهایی دشوار بود؛ به همین دلیل شروع به جستجوی دیگر مسلمانان کردم. یکی از راه‌ها انتشار اعلامیه در روزنامه‌ها برای یافتن مسلمانان شهر بود. هدف اصلی من از این کار این بود که اعمال مذهبی به صورت گروهی انجام شود و مسلمانان کنار یکدیگر جمع شوند. برخی از آنها بیش از ۱۵ سال در لئون زندگی می‌کردند، اما یکدیگر را نمی‌شناختند.

ابو یحیی افزود: بسیاری از برادران و خواهران مسلمانان در محل کار برای انجام نماز با رئیس خود صحبت کرده و به توافق رسیده‌اند. به لطف خدا فضایی همراه با احترام برای ما فراهم شده است. نماز ما حداکثر پنج دقیقه طول می‌کشد و در بخش دولتی و خصوصی از ما برای انجام این فریضه حمایت می‌شود.

وی در مورد شغل مسلمانان این منطقه اظهار داشت: به لطف فضای آرامی که وجود دارد، برخی از مسلمانان خارجی برای فروش صنایع دستی، پوشاک یا انجام کسب و کارهای کوچک در لئون ساکن شده‌اند. برخی در شرکت‌های تولید کفش کار می‌کنند و گروهی نیز به عنوان پزشک در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۲۰ توسط مرکز ملی آمار و جغرافیای مکزیک، ۷۹۸۲ مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند که عمدتاً در مکزیکو سیتی، ایالت مکزیک، خالیسکو، باخا کالیفرنیا و نوئوو لئون ساکن هستند. ۳ درصد از مسلمانان مکزیک در ایالت گواناخواتو زندگی می‌کنند که در میان ایالات مکزیک از نظر جمعیت مسلمان در رتبه دهم قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha