دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه فسا

حوزه/ امام جمعه فسا درباره فضیلت زیارت قبر سیدالشهدا گفت: از روایات اهل بیت (ع) استفاده می‌شود در میان اعمال مستحبی، هیچ عملی به اندازه زیارت حضرت سید الشهدا(ع) اجر، فضیلت، آثار دنیوی و اخروی بر آن مترتب نیست.

حجت الاسلام حسین جمالی زاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به اهمیت زیارت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: در روایتی بیان شده که هرکسی در دنیا قبر مطهر سیدالشهدا(ع) را زیارت کند به اندازه هزار حج مقبول اجر و ثواب دارد.

وی اظهار کرد: راوی می گوید خدمت امام هادی(ع) رسیدم عرض کردم آقا جان امسال آماده حج مستحبی به خانه خدا شده‌ام اما نتوانستم بروم آیا می توانم با صدقه و انفاق از اموال خود همان اجر و ثواب حجی که از آن محروم شدم ببرم؟ امام هادی(ع) طبق نقلی فرمودند به اندازه کوه ابوقبیس که در کنار مسجدالحرام است طلا و نقره حلال داشته باشی همه این ها را در راه خدا هدیه بدهی ثواب آن به حجی که دست داده ای نمی رسد.

خطیب جمعه فسا روایتی دیگر از فضیلت زیارت قبر مطهر سیدالشهدا(ع) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در روایتی دیگر وجود دارد یک زیارت قبر امام حسین(ع) به اندازه هزار عمره خالص نزد خداوند است، همچنین روایتی دیگر است که می فرماید یک بار زیارت قبر سیدالشهدا را داشته باشید به اندازه روزه دار خالص و یا هزار بار صدقه دادن در راه خدا بالاتر است.

وی فضیلت زیارت قبر اباعبدالله(ع) را در روایتی دیگر به اندازه هزار شهید در راه خدا آن هم از جنس شهدای بدر زمان پیامبر(ع) بالاتر برشمرد و خاطرنشان کرد: در روایتی دیگر هم وجود دارد، یک زیارت امام حسین(ع) به اندازه آزاد کردن هزار بنده است.

جمالی زاده به یک روایت دیگر درباره فضیلت زیارت قبر سید الشهدا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: کسی که به زیارت سید الشهدا(ع) نائل می شود مانند کسی است که به زیارت خود خداوند مشرف می شود، یا در روایت داریم که کسی به زیارت قبر امام حسین(ع) برود تمام گناهان او آمرزیده می شود.

وی در پایان گفت: زیارت قبر مطهر اباعبدالله(ع) موجب عمر طولانی می شود و همچنین موجب می شود که انسان از مواضع خطر به سلامت عبور کند، لذا زائرینی که عازم شدند قدر خود را بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha