شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور با بیان اینکه جاهلیت دیروز، امروز با شکل و شمایلی متفاوت، مجهز به ابزار و تجهیزات و امپراطوری رسانه‌ای در قالب جاهلیت مدرن در جامعه بشری نمایان شده است، تصریح کرد: همچنان که دیروز خون مطهر حسین بن علی (ع) منشأ تحولات بود و از جامعه جهل‌زدایی می‌کرد، امروز نیز خون مطهر شهدای ما با نام مبارک حسین بن علی (ع) جاهلیت مدرن را رسوا کرده و خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز چهارشنبه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی، در اجتماع پرشور عزاداران اربعین حسینی در شهر بیرجند، با بیان اینکه این اجتماع جلوه‌ای از عشق و دلدادگی و میثاق عاشورائیان با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، گفت: همه کسانی که امروز در این اجتماعات باشکوه حضور پیدا کرده‌اند، می‌خواهند بگویند که اگر روز عاشورا و در کربلا نبودند که حسین بن علی (ع) را یاری کنند، امروز فریاد استنصار او را شنیده‌اند و یکصدا فریاد لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

رئیس جمهور افزود: دشمنان دین می‌خواستند تا یاد و نام حسین (ع) نماند و عاشورا روز پایان باشد، اما اراده خدا بر آن شد که عاشورا روز آغاز باشد و حماسه عاشورا به‌جای اینکه در کربلا بماند، با زبان زینب کبری (س) و ابتکارات امام زین‌العابدین (ع) در دل‌ها نهادینه و به عصرها و نسل‌ها منتقل شود.

رئیسی با بیان اینکه امروز عاشورا با همه دل‌ها و همه زمان‌ها پیوند خورده است، اظهار داشت: عاشورا نماد و نمودی است که راه حسین (ع) گم نشود و اربعین پرچم و بیرقی است تا عاشورا در کربلا نماند و پیام آزادی، استقلال و خداخواهی حسین (ع) را به بشریت برساند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که چرا عاشورا باید زنده بماند و چرا همه انبیاء و اولیاء الهی در این مسیر تلاش کرده‌اند؟ افزود: عاشورا منشأ همه تحولات تاریخ انسان و مبدأ همه خیزش‌ها، نهضت‌ها و انقلاب‌ها بوده و خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه امام حسین (ع) خون قلب خود را بخشید تا از جامعه بشری جهل‌زدایی کند، افزود: فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) آن است که انسان قدرت تحلیل و بصیرت یابد، دوست را از دشمن و راه را از بیراهه تشخیص دهد و جهل بر جامعه حاکم نشود.

رئیس جمهور اظهار داشت: جامعه آن روز باید با حسین (ع) می‌ماند، اما دشمنان دین و حقیقت با قدرت تبلیغاتی جهل را در جامعه رواج دادند و حق را باطل و باطل را حق جلوه دادند.

رئیسی با بیان اینکه جاهلیت دیروز، امروز با شکل و شمایلی متفاوت، مجهز به ابزار و تجهیزات و امپراطوری رسانه‌ای در قالب جاهلیت مدرن در جامعه بشری نمایان شده است، تصریح کرد: همچنان که دیروز خون مطهر حسین بن علی (ع) منشأ تحولات بود و از جامعه جهل‌زدایی می‌کرد، امروز نیز خون مطهر شهدای ما با نام مبارک حسین بن علی (ع) جاهلیت مدرن را رسوا کرده و خواهد کرد.

رئیس جمهور بیداری حاصل شده در میان ملت‌ها و ایستادگی و مقاومت مردان و زنان سلحشور در منطقه را از برکات انقلاب اسلامی متکی بر خون امام حسین (ع) و شهدا دانست و گفت: قطعاً اثرات و ثمرات خون شهدای کربلا و شهدای عالیقدر ما در جامعه بشری روز به روز بیشتر خواهد شد.

رئیسی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمن خطرناکتر است، افزود: امروز دوام دشمنان از آثار خون مطهر شهدا به خطر افتاده، چرا که این خون‌ها بیدارگر و انسان‌ساز است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقطه اشتراک شیعیان و اهل سنت، بلکه پیروان همه ادیان ابراهیمی، عشق به حسین بن علی (ع) است، تأکید کرد: امام حسین (ع) به ما زندگی با عزت است که برای بشریت درس‌آموز است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات زیرسازی خط‌آهن نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی، ضمن تقدیر از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران، پیمانکاران، مشاوران، مهندسان و کارگران این پروژه ابراز امیدواری کرد با احداث هر چه سریع‌تر این پروژه، مردم استان خراسان جنوبی از ثمرات این طرح مهم ریلی بهره‌مند شوند.

رئیسی با تأکید بر اینکه مصوبات سفر اول دولت مردمی به خراسان جنوبی با جدیت در استان و مرکز پیگیری می‌شود، تصریح کرد: حضور بنده در این استان و در جای جای کشور محدودیت و عدد ندارد و آنقدر به شهرها و روستاهای کشور سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم مطالبات مردم تحقق یافته است.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به همه مدیران دولتی در همه ادارات و سازمان‌ها، افزود: بزرگترین افتخار من و شما آن است که خدمتگزار و نوکر مردم باشیم. از همه شما می‌خواهم منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «از مردم بودن و با مردم بودن» را مورد توجه قرار دهیم؛ در اتاق‌هایمان را به روی مردم باز نگه داریم و سخن آنان را بشنویم.

رئیسی با بیان اینکه روابط ناسالم، رشوه، پارتی‌بازی و تبعیض به هیچ عنوان زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی ایران نیست، بر عزم دولت برای مقابله با همه رویه‌های ناسالم در دستگاه اجرایی کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha