یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در کرج

حوزه/ همزمان با چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین‌(ع)، جمع کثیری از عزاداران حسینی با اجتماع پرشور در مسجد مقدس جمکران به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شهر مقدس قم در اربعین حسینی یکپارچه غرق در سوگ و ماتم بود و آیین‌های عزاداری با حضور خیل گسترده شیفتگان اهل بیت‌(ع) در مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها، بقاع متبرکه و حرم حضرت معصومه برپا شد.

بلوار معنوی پیامبر اعظم(ص) نیز از نخستین ساعت‌های صبح امروز شاهد پیاده‌روی و حرکت عظیم اقشار گوناگون مردم به سوی مسجد مقدس جمکران بود.

عزاداران حسینی با حضور در میعاد منتظران و قرائت زیارت اربعین با نوای مداح اهل بیت، حاج سید علی حسینی نژاد در مظلومیت و غربت امام سوم شیعیان و یاران باوفای آن حضرت به سوگ نشستند.

استاد حوزه علمیه قم در این آیین طی سخنانی با بیان اینکه واقعه عاشورا از جهت‌های فردی، اجتماعی و تاریخی پیامدهای موثری داشته است اظهار داشت: خبیثی در این ایام خواست، یک جوری مردم را نسبت به حرکت اربعین سست کند، اما نتوانست و نقشه او نقش برآب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی افزود: بدانید که این حرکت عظیم، از ابعاد فردی، اجتماعی و تاریخی برخوردار می‌باشد.

وی گفت: باید در جامعه آرمانی مهدوی اخلاق حاکم شود، در این جامعه شاهد نزدیک‌تر شدن قلب‌ها به یکدیگر هستیم و به برکت امام حسین(ع)، این نزدیکی قلب‌ها به یکدیگر محقق شده‌ است.

وی اضافه کرد: موکب‌ها به کسانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قدم بر می دارند، عاشقانه خدمت می‌کنند و این روحیه باید در جامعه آرمانی مهدوی حاکم باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌خواهد در جامعه آرمانی مهدوی موثر باشد و به امام زمان(عج) نزدیک شود باید بر سفینه نجات سوار شود.

وی گفت: با بیان مصیبت سیدالشهدا؛ قلب‌ها محزون و آه کشیده می‌شود و این نزد خدا پاداش زیادی دارد.

حجت الاسلام مومنی بیان داشت: هر چقدر دل برای امام حسین(عج) بسوزد، زمینه تعالی و کمال بیشتر فراهم می‌شود، اینکه برخی‌ها می‌گویند که نگریستن بهتر از گریستن است، حرف غلطی است.
استاد حوزه تأکید کرد: کسی که برای امام حسین(عج) گریه نکند، به کوری قلب و کوری چشم ظاهر مبتلا می‌شود، و نمی‌تواند ببیند.

وی افزود: بکا و گریستن برای امام حسین (عج) است که زمینه رشد و کمال را فراهم می‌کند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha