یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: همچنین انتظار است نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس اخلاق را سرلوحه خود قرار داده و از تخریب و تهمت زدن یکدیگر جدا اجتناب شود، این موضوعات به صلاح جامعه و مردم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست، امام‌جمعه خورموج، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خورموج گفت: ایجاد یأس و بدبینی و در هم شکستن قدرت مقاومت، از ترفندهای خطرناک و زیانبار منافقان و دشمنان است. این ترفند در عصر رسانه امروز، از گذشته عمیق‌تر، گسترده‌تر، پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است.

وی افزود: عرصه کربلا و نهضت عاشورا، که عظیم‌ترین تقابل حق برابر باطل است،‌ تجلی‌گاه امید صادق و رجاء واثق است. با وجود این‌که جریان ناامیدکنندگی در کربلا بسیار قدرتمند عمل می‌کرد و همه اسباب ناامیدی در کربلا وجود داشت و در تحلیلی طبیعی، باید حضرت دلسرد و نامید و از ادامه قیام منصرف می‌شد ولی با همه این موانع، در سایه اندیشه توحیدی حضرت سیدالشهدا(ع) حماسه عاشورا رقم خورد.

حجت الاسلام زاهددوست به پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و گفت: اجتماع بی‌نظیر اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی جهان با حضور بیش ۲۰ میلیون نفر از امت اسلام و شیعیان در مقصد جان‌ها؛ کربلای حسینی به پایان رسید.

وی افزود: حضور بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی که با همت خود و سخاوت موکب داران ایرانی و عراقی و مدیریت خوب دولت در خلق این اجتماع عظیم نقش آفرین بودند، در اوج جنگ بی‌امان ترکیبی و عملیات بی‌سابقه روانی دشمن، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسی بود.

خطیب جمعه خورموج تصریح کرد: سهم اول و اصلی و اصیل، در خلق این حماسه بزرگ قطعا به عنایت الهی و طهارت و قداست خون پاک و مظلومیتِ سید و سالار شهیدان و قیام الهی او و یاران پاکش برمی‌گردد، شعله‌ای که نه سرد می‌شود و نه فرو می‌خوابد بلکه سال به سال گرم‌تر و فروزان‌تر می‌گردد.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: علی رغم همه تبلیغات مسموم دشمن و برخی عوامل داخلی او، بار اصلی بزرگداشت اربعین حسینی برعهده مردم است این مسئله‌ای است که باید به درستی تحلیل و تبیین گردد و این خط بطلانی بر ادعای برخی خواص بی خواص است که در اوج بی تقوایی مدعی می شوند هزینه دولت صرف اربعین می شود.

وی بیان داشت: در برابر این مردم آگاه و عظمت حضور آگاهانه و عاشقانه آنها باید کرنش کرد و تمام‌قامت ایستاد. نقش بعدی برنامه‌ریزی‌های خوب دولت و دیگر نهادهای حاکمیتی خصوصاً فراجا و دستگاه‌های امنیتی است که قابل تقدیر است. امیدوارم در موارد لازم آسیب‌شناسی دقیق انجام گیرد تا در سال‌های آینده از ضعف‌ها کاسته و بر قوت‌ها افزوده شود.

‌وی با تقدیر از موکب داران شهرستان دشتی که در مسیر پیاده روی و در کربلای معلی میزبان زائران و دلدادگان اهل بیت بوده اند، گفت: شهرستان دشتی با این همه سابقه و پیشینه مذهبی و دلدادگی به اهل بیت و با وجود افراد مؤمن و سخاوتمند این امکان را دارد که یک موکب یا حسینیه اختصاصی احداث کند و قطعا مردم شهرستان از این حرکت مهم استقبال می کنند.

حجت الاسلام زاهددوست به انتخابات امسال پرداخت و خاطرنشان کرد: کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس از هر گونه حرکتی که شائبه تبلیغات زود هنگام داشته باشد پرهیز کنند و مواظب باشند که خدای ناکرده فضای جامعه از چند ماه قبل از حیث سیاسی ملتهب نشود هر چند به ایجاد شور انتخاباتی نیازمندیم اما شور انتخاباتی به معنای تبلیغات زودهنگام کاندیدای احتمالی نیست.

امام جمعه خورموج گفت: همچنین انتظار است نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس اخلاق را سرلوحه خود قرار داده و از تخریب و تهمت زدن یکدیگر جدا اجتناب شود، این موضوعات به صلاح جامعه و مردم نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha