سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 1107187
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
آیت الله مدرسی در دیدار با کشیشان

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی در دیدار با گروهی از کشیشان، بشریت را به بازگشت به سوی خدا دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار با جمعی از کشیشان بریتانیا و آلمان با اشاره به اینکه عبادت خداوند محور همه پیام‌های آسمانی است، همه بشریت را به نادیده گرفتن اختلافات و بازگشت به سوی خدای یگانه دعوت کرد.

آیت الله مدرسی در این دیدار گفت: امروز بشریت نیازمند بازگشت به سوی خدا از طریق مراجعه به روح و فطرتی است که خداوند مردم را با آن آفریده است و این بازگشت تنها راه نجات بشریت از بحران‌ها می‌باشد، چرا که تمدن مادی در رسیدگی به بحران‌ها و بلاهایی که بر جامعه بشری وارد شده است، شکست خورده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که جهان با آن مواجه است مانند مشکل آب و هوا، گرمایش زمین، مشکلات جنگ‌های بی معنی که هر از گاهی رخ می‌دهند، تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای، مشکل فقر که به دلیل تبعیض نژادی هر روز در حال افزایش است و بسیاری از مشکلات دیگر که تمدن مادی قادر به رفع آنها نبوده است، ما را ملزم می‌کند که به سوی خدا بازگردیم زیرا فقط رویکرد الهی قادر به حل همه این چالش‌ها است.

آیت الله مدرسی با تأکید بر جهانی شدن همه جانبه اظهار داشت: اتحاد همه تلاش‌ها از جانب سران ادیان، علما، اندیشمندان و محققان برای یافتن اشتراکات بین همه ادیان الهی و تمرکز بر رویارویی با مخاطراتی که جهان را فرا گرفته است، ضرورت دارد.

ایشان با تأکید بر اینکه این رویکرد، انقلاب نظامی یا تظاهرات نیست، بلکه انقلابی در جهت بازگشت انسان به روح و وجدان خود است، اظهار داشت: این پیام همه پیامبران است و یکی از اهداف نهضت امام حسین (علیه السلام) می‌باشد.

آیت‌الله مدرسی افزود: یکی از اهداف والای زیارت میلیونی اربعین نیز بازگشت به سوی خدا و دانستن خواسته‌های خداوند از بندگانش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha