دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ راوی دفاع مقدس با بیان این که یادگاران دفاع مقدس باید در اوج احترام باشند و هیئت خادم الشهداء قم در این مسیر به خوبی قدم برداشته است، گفت: برخی گروه‌های مردمی در قم حتی از دولت نیز پیشی گرفته و اقدامات بزرگی را رقم زده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به هیئت خادم الشهداء اشاره کرد؛ هیئتی که توانسته رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس را به صورت هفتگی و چند روز یکبار دور هم جمع کند و فعالیت های اجتماعی مختلفی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حاج حسین کاجی از رزمندگان ۸سال دفاع مقدس و ناشر کتاب «مسیر قرار»، در همایش بزرگ هیأت خادم الشهداء قم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مدیر هیئت خادم الشهداء و مدیر تمام مراسمات ویژه شهداء، امام زمان(عج) هستند.

وی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، مطرح کرد: حدود ۴۲ سال پیش دشمن دو هزار و ۲۷۵ مرتبه به صورت زمینی، دریایی و هوایی به ما تجاوز کرد.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ قبل از جنگ را برای نسل جوان نگفته‌ایم، عنوان کرد: در پیش از آغاز رسمی جنگ هزار و ۶۵۶ شهید، دو هزار و ۷۷۵ جانباز و مجروح، ۶۹۱ اسیر و پنج هزار و ۱۲۲ تلفات انسانی داشتیم.

وی از شهید غریبی در قم یاد کرد که مراجع برای ایشان پیام فرستادند، خاطرنشان کرد: این شهید خود را خرج اباعبدالله(ع) کرد و در کردستان به شیوه‌های مختلف پرچم شیعه را به اهتزاز در آورد.

حاج حسین کاجی با اشاره به اینکه در قم اتفاقات خوبی افتاده است که باید به آن افتخار کنیم، تصریح کرد: برخی گروه‌های مردمی در قم حتی از دولت نیز پیشی گرفته و اقدامات بزرگی را رقم زده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به هیئت خادم الشهداء اشاره کرد.
ناشر کتاب «مسیر قرار» به انتشار این کتاب جدید که خاطرات بیش از ۸۰ رزمنده دفاع مقدس عضو هیئت خادم الشهداء قم را روایت کرده است اشاره کرد و گفت: این کتاب یعنی ما یک روز با امام زمان(عج)، امام خمینی(ره) و شهدا قرار گذاشتیم و آخرین ایستگاه قرار ما کنار حوض کوثر خواهد بود.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه نباید به سیستم حاکمیتی چشم امید داشته باشیم، خاطرنشان کرد: جنگ ما متصل به عاشورا بود؛ عاشورا را مردم برجسته کردند و ما نیز امروز به صورت مردمی باید اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه صفحه به صفحه کتاب مسیر قرار را باید بخوانیم و با کلمه به کلمه آن اشک بریزیم، تصریح کرد: هیئت، قرار بی‌قرار جاماندگان است و تنها به سینه زدن خلاصه نمی‌شود.

حاج حسین کاجی با بیان اینکه باید دست به دست یکدیگر پیام شهدای قم را به همه برسانیم، یادآور شد: این کتاب اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند باید پیشکسوتان بنویسند.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha