شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بزرگترین گلریزان کشور در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری بزرگترین گلریزان کشور، گفت: این گلریزان در ۶ ساحت مهم از نیازمندان دستگیری می‌کند و به دنبال فرهنگسازی همدلی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم گلریزان «همدلی برای ظهور» و پویش «هواتو دارم» در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: نهم ربیع‌الأول مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن(عج)، روز تجدید بیعت با آخرین وصی الهی است وتلاش برای جلب رضایت حضرت، از آثار بیعت است.

وی با اشاره به اینکه از راه های جلب رضایت امام زمان(عج)، دستگیری از مستمندان در جامعه است، ابراز کرد: همدلی مومنان در راستای وفای به عهد با امام زمان(عج) است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ممکن است دستگیری از نیازمندان به صورت پراکنده و یا در قالب اقدام فردی انجام شود، گفت: اما وقتی این عمل خداپسندانه به عنوان یک پویش اجتماعی شکل بگیرد تاثیرگذارتر است و آثار اجتماعی و معنوی نیز به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسین آبادی ادامه داد: گسترش کمپین «هواتو دارم» در جامعه علاوه بر تامین نیازهای مستضعفان، فرهنگ همدلی را در جامعه نهادینه میکند و این مهم را یادآور می شود که غیر از هوای خودمان، هوای دیگری را داشته باشیم و این محبت‌ها و همدلی‌ها را توسعه بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه در حدیثی از معصوم نقل شده که مؤمن تا زمانی تحت حمایت خداست که کمک‌کار برادر و خواهر مومنش باشد، گفت: افزایش این همدلی‌ها بین مؤمنین خشنودی امام زمان(عج) را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: کسی که تمکن دارد و خداوند به او امکاناتی داده باید سعی کند این همدلی‌ها را بسط و گسترش بدهد. حمایت از قشر فقیر به خودی خود ثواب دارد ولی اگر این کمک به همنوع به نام امام زمان(عج) باشد ثواب و اثر مضاعف دارد.

حجت‌الاسلام حسین آبادی تصریح کرد: طبق منابع شیعی، هزینه کردن در راه امام(ع) چندین برابر کار خیر در راه غیر امام ثواب دارد. اگر کارهای خیریه در جامعه رنگ و بوی امام زمانی بگیرد همدلی در راه امام و به نام امام ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگ گلریزان با عنوان «همدلی برای ظهور» در تاریخ سه‌شنبه ۴ مهرماه برابر با ۱۰ ربیع‌الأول بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه از همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و خیریه‌ها و همین‌طور خیل عموم مردم دعوت‌ به عمل آمده‌است و هر فردی با هر بضاعت مالی و امکاناتی که دارد می تواند در این همدلی شرکت کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: عواید این گلریزان و مشارکت مردمی صرف خرید جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اشتغال زنان سرپرست خانوار، تهیه بسته معیشتی و اطعام نیازمندان، برگزاری جشن تکلیف برای کودکان بی‌بضاعت، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و آبرسانی به مناطق محروم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این گلریزان با این رویکرد و تعریف، اولین سال است که برگزار می‌شود و ما تصمیم گرفتیم در روز برگزاری مراسم در مسیر مسجد مقدس جمکران چندین موکب نیز راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: افرادی که نتوانستند به هر طریقی در این برنامه حضور پیدا کنند و قصد کمک و شرکت در این همدلی را داشتند می‌توانند با ارتباط از طریق کد دستوری (*۷۸۰*۳۱۳#) در این اتفاق بزرگ خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha