یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، آلودگی انسانها به گناه را عامل دوری از امام زمان (عج) دانست و گفت: اگر به وظیفه خود در قبال امام عصر (عج) عمل کنیم گشایش و فرج را در امور خود مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در جمع نمازگزاران مسجد النبی جهادیه سمنان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس روایات اگر یک روز حجت خدا بر روی زمین نباشد، زمین اهل خود را فرو خواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، عرض ارادت مستمر محضر امام زمان (عج) را لازم اما ناکافی دانست و افزود: آیت الله العظمی بهجت (ره) می‌فرمود امام عصر ‌(عج) قبل از آنکه انسان لب به سخن بگشاید از سخن انسان مطلع است لذا اگر خود را در محضر آن امام بدانیم از گناه و معصیت دوری خواهیم کرد.

وی با اشاره به سعه وجودی بی نهایت حضرت ولیعصر (عج) گفت: کل عالم امکان در محضر امام زمان (عج) مانند یک کف دست قابل رویت است، لذا هیچ فعل حلال و حرامی از نظر آن حضرت پنهان نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه امام زمان (عج) از انسانها دور نیست اظهار کرد: شاید برخی افراد توفیق دیدن جمال نورانی امام زمان (عج) را داشته باشند اما اگر در معرض امتحان قرار بگیرند خدای نکرده مانند شمر در برابر امام معصوم خود قرار خواهند گرفت.

وی آلودگی انسانها به گناه را عامل دوری از امام زمان (عج) دانست و گفت: اگر به وظیفه خود در قبال امام عصر (عج) عمل کنیم گشایش و فرج را در امور خود مشاهده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر لزوم آمادگی شیعیان برای همراهی با امام زمان خود اظهار کرد: باید هر لحظه آماده سربازی برای حضرت ولی عصر (عج) باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری نقش رزمندگان مسجد النبی جهادیه در طول سال‌های دفاع مقدس گفت‌: در همین محله جهادیه، رزمندگان بزرگواری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که محضر امام عصر (عج) را درک کرده بودند و ما به این جایگاه عظیم غبطه می‌خوریم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، شهادت را مُهر قبولی عبادات بندگان مخلص خدا دانست و گفت: آنها که شهادت نصیبشان شد به رستگاری حقیقی رسیدند و از آن سو بنده و امثال بنده باید مراقب رفتار خود باشیم تا بتوانیم این راه نورانی را ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از حضور دوره‌ای در مساجد مختلف سمنان را اطلاع از مسائل و مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: بسیاری از مشکلات مساجد مناطق جنوبی شهر سمنان مشترک است و رفع این دغدغه‌ها نیازمند اهتمام و برنامه‌ریزی مسئولان استانی و شهرستانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری نقش بزرگان و علمای منطقه جهادیه سمنان در ترویج معارف اسلامی گفت: کربلایی میرزا هدایت نصیری، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ادب و سایر علمای این منطقه نقشی بی بدیل در دینداری و خدامحوری اهالی جهادیه داشته‌اند.

وی همچنین با ذکر یاد مرحوم حجت‌الاسلام سید جلال احمدپناهی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره همه شهدای والامقام منطقه جهادیه و نیز پیرغلامان اهل بیت (س) مسجد النبی را گرامی می‌داریم و امیدواریم خداوند متعال توفیق خدمت به مردم و گام برداشتن در مسیر شهدا را به ما عطا فرماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha