دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

آیت الله طباطبایی نژاد خطاب به طلاب گفت: ضمن مطالعه درسی از روایات و آیاتی که برای منبر خوب می باشد غافل نشوید، چرا که ریشه کار طلبگی تبلیغ است و ما باید مبلّغ باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در مراسم آغاز دوره تخصصی تمهیدیه دروس خارج حوزه علمیه اصفهان به تبیین اهمیت تعلیم و تعلم علم دین پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: "مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما " لذا اگر یادگیری و یاد دادن و عمل به آن برای رضای خدا باشد در آسمان فرد را به بزرگی یاد می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان نکاتی پیرامون عظمت علم دین، گفت: آن علمی که قرآن کریم به طور صریح فرموده است که باید جمعی از مردم آن را یاد بگیرند و به دیگران بیاموزند، علم دین است. البته علم مفید خواسته همه انبیا و به خصوص پیامبر اسلام(ع) و ائمه معصومین است، اما آنچه خدا درباره آن فرموده که واجب می باشد این است که از هر گروهی افرادی علم دین را بیاموزند و به دیگران یاد دهند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه "فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ "تفقه و فهم دین را مهم دانست و عنوان کرد: این که جمعی درس دین را فراگیرند و به دیگران بیاموزند کار حوزه های علمیه است و بنابراین پایه حوزه علمیه قرآن است و ریشه حوزه و حوزوی قرآن می باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به روایتی از امام هشتم(ع) گفت: امام رضا(ع) می فرماید "رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا" لذا مسئله طلبگی و حوزه برای فردی است که هم یاد بگیرد هم یاد بدهد.

وی با بیان روایتی از معصوم(ع) در خصوص ابتلای مردم به دنیا و اهمیت حسابرسی آخرت افزود: در روایت آمده که چهار چیز را ابتدا از انسان سؤال می کنند، این که انسان عمر را کجا فنا کرده، جوانی خود را کجا کهنه نموده، مال خود را از کجا کسب کرده و در کجا خرج کرده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر اهمیت طلبگی و تحصیل درس خارج تصریح کرد: معنای درس خارج آن است که با فردی که از انسان باسوادتر است درس را تمرین و رشد کرده ولذا باید مطالعه داشت و به استاد اشکال کرد، یعنی درس خارج درس مباحثه است.

وی به اهمیت یافتن رفیق و هم درس خوب در حوزه پرداخت و گفت: ضمن مطالعه درسی از روایات و آیاتی که برای منبر خوب می باشد غافل نشوید، چرا که ریشه کار طلبگی تبلیغ است و ما باید مبلغ باشیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در کنار یادگیری دروس رسمی حوزه مهم و لازم دانست و افزود: اصل کار ما تبلیغ است، لذا در کنار درس حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را انجام دهید و اینها همه علم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha