یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1111120
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
تقدیر از برگزیدگان مهرواره هوای نو در قم

حوزه/ برگزیدگان استانی دومین مهرواره سراسری هوای نو با حضور حجت‌الاسلام عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در قم تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با اشاره به مشارکت حدود ۶ هزار هیئت در دومین مهرواره هوای نو اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم در مهرواره بعدی حدود ۱۵ هزار هیئت مشارکت کنند.

وی با بیان اهداف برگزاری این مهرواره، افزود: دغدغه ما این است که ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی را به سطوح مختلف در کشور معرفی کنیم و بگوییم که هیأت بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ماست، مردم در هیئت بیش از جاهای دیگر حضور پیدا می‌کنند و ویژگی‌هایی که در هیأت وجود دارد می‌تواند بسیاری از مسائل را در سطوح مختلف حل کند.


حجت‌الاسلام عزت زمانی با تأکید بر لزوم شکل‌گیری حکمرانی محلی با محوریت شبکه‌های مردمی اظهار کرد: ما آماده‌ایم آنچه که جزو عقلانیت جبهه مردمی است ارائه، ثبت و ضبط و در قالب انتقال تجربه و آموزش و مهارت منتقل شود.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی خودش را یک عنصر بزرگ دارای دسترسی به حاکمیت برای معرفی ظرفیت‌های مردمی می‌داند و عناصرش را به کار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا نظام ساختاری صحیح مبتنی بر این اندیشه را پیاده کند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دغدغه مهرواره‌های محله همدل، هوای نو و بانور این است که سرمایه ما (هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی) اینجاست و باید با این سرمایه کار کرد.


حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به درخشش تشکل‌های مردمی قم در مهرواره هوای نو، اظهار کرد: از قم توقع داریم در زمینه الگوسازی و ساخت نگاه‌هایی که می‌شود در این مسیر و فرایند کار کرد، به ما کمک کند.

رتبه نخست قم در مهرواره
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این مراسم با قدردانی از مشارکت مسئولان هیئت‌های مذهبی در دومین مهرواره هوای نو، گفت: استان قم از نظر جمعیت رتبه یک کشور را در این مهرواره کسب کرد.
حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده با بیان این که ما برای ایجاد یک حرکت در بین مردم به پیش‌رونده و پیش‌برنده احتیاج داریم، اظهار کرد: بسیاری از فعالان فرهنگی پیش برندگی ندارند ولی برای خودشان پیش روندگی دارند.
وی افزود: داستان محله همدل و مهرواره هوای نو این بود که ظرفیت مجموعه‌های مردمی پیش رونده و پیش برنده که می‌تواند الگو باشند را شناسایی و معرفی کند.
وی گفت: البته موانعی وجود دارد که مجموعه‌های مردمی نمی‌توانند خودشان را به خوبی معرفی کنند و سعی ما بر این بوده که با مجموعه‌های مختلفی که با سازمان تبلیغات اسلامی متصل هستند ارتباط بگیریم.

معرفی برگزیدگان قم
مهرواره هوای نو یک رویداد ملی در حوزه هیأت‌های مذهبی است که در چهار بخش تولیدات هیأت، نهاد هیأت، فراهیأت و ارکان هیأت، ۶۸ رشته و دو عرصه برگزیده و شایسته تقدیر برگزار شد و استان قم به نسبت جمعیت استان‌ها رتبه نخست این مهرواره را از نظر تعداد برگزیدگان به دست آورده است.
در این مراسم از مسئولان هیأت رزمندگان اسلام، هیأت محبین اهل بیت علیهم السلام، کانون فرهنگی تبلیغی مسیر تربیتی شفق، هیئت بیت النبی(ص)، حسینیه انقلاب اسلامی دختران، هیأت حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام، هیئت الرضا علیه السلام، هیئت محبین حضرت زینب(س)، مجموعه تمحیص قلوب، هیئت سراج علوی و مجموعه رزقی نو که در مهرواره هوای نو برگزیده و شایسته تقدیر شدند با اهدای جوایزی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha