سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: از جمله اقدامات مثبتی که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند در اعتلای جهاد تبیین انجام دهد راه اندازی یک میز در ذیل یکی از ستاد چهارگانه دبیر خانه یا به طور مستقل می باشد که به واسطه آن نقش و وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی و دولتی در آن مشخص گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی جهاد تبیین که با حضور جمعی از فعالان در عرصه جهاد تبیین در قم برگزارسی برگزار شد اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع پیاده روی عظیم اربعین سال جاری مسئولیت قرارگاه این موضوع را برعهده داشت که جلسات متعددی حتی با ریاست جمهوری به منظور تسهیل در امور را برگزار نمود که نتایج مثبت آن برای همه قابل مشاهده می باشد. در خلال همین فعالیت قرارگاهی با نیروهایی فعال آشنا شدیم که از توانایی بسیار بالای مدیریتی و اجرایی برخوردار بودند.

وی در ادامه افزود: در موضوع جهاد تبیین نیز اگر جلسات هماهنگی و هم افزایی صورت پذیرد به طور قطع نیروهای زبده و توانمند کشف خواهد شد نیرویی هایی که می تواننددر این عرصه موفق تر عمل کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فعالیت های بسیاری در پیشرفت و آبادانی کشور در زمینه های مختلف صورت گرفته است که بیان این پیشرفت ها یک امر ضروری می باشد. البته تحرکات و اقدامات دشمن در القای نا امیدی در جامعه باعث دیده نشدن این پیشرفت ها نیز گردیده است.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه ساحت های مختلفی برای موضوع جهاد تبیین قائل شد و بیان کرد: در موضوع جهاد تبیین می توان ۹ ساحت را مورد بررسی قرار داد. پژوهش در مساله مذکور به لحاظ موضوعی، مصداقی و فلسفی در ابعاد مختلف اولین سطح از جهاد تبیین می باشد.

وی در ادامه دشمن شناسی را دیگر مرتبه موضوع جهاد تبیین برشمرد و افزود: دشمن شناسی و کسب علوم از ابزارها و روش های خبری و نمایشی دشمن که هم اکنون از آن بهره می گیرد می تواند نقش بسزایی در موفقیت فعالان در عرصه جهاد تبیین را ایفا نماید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: تتبع در «فرآیند» موضوع مورد نظر، «نیاز شناسی و مخاطب شناسی»، «توجه به آسیب و موانع» و «سیاست گذاری راهبردی» در جهاد تبیین از جمله ساحت های مهمی است که باید به آن توجه نمائیم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه «رصدگری و اولویت شناسی» را دیگر گستره جهاد تبیین برشمرد و گفت: با توجه به کمبود امکانات و بودجه قطعا همه ی فعالیت های مورد نظر را نمی توان انجام داد لذا برای موفقیت در امور فرهنگی و تبلیغی رصدگری و اولویت شناسی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: وقتی از تکنولوژی صحبت می شود به طور معمول فناوری و تکنولوژی های سخت متصور خواهد بود اما آنچه در زمینه جهاد تبیین مورد نیاز است «فناوری نرم» می باشد. راهپیمایی در عید غدیر و اربعین حسینی و همچنین اردوی راهیان نور از مصداق های این فناوری می باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، «راهبری و هدایت گری» را نهمین ساحت موضوع جهاد تبیین عنوان کرد و اظهار داشت: مسئله «راهبری و هدایت گری» وظیفه سازماندهی جهاد تبیین را در بر می گیرد البته باید توجه داشت این امر غیر از موضوع راهبردی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه ابراز کرد: از جمله اقدامات مثبتی که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند در اعتلای جهاد تبیین انجام دهد راه اندازی یک میز در ذیل یکی از ستادهای چهارگانه دبیر خانه یا به طور مستقل، که به واسطه آن نقش و وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی و دولتی در آن مشخص گردد. البته بحث فرهنگ سازی به معنای لزوم همکاری بین فعالان در این عرصه، امید آفرینی و داشتن سعه صدر و ...، می تواند کمک شایانی در رشد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha