یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار مولانا سیدعلی ناصر سعید عبقاتی و اعضای شورای راهبری کنگره میرحامدحسین با آیت‌الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه بر اهمیت جایگاه فقه و فلسفه تربیت اسلامی در ترسیم زیرساخت محکم برای ورود به امتداد علوم انسانی اسلامی اشاره نمود و تصریح کرد: در نقاط بنیادین علوم پایه، علوم اسلامی و علوم انسانی باید تعاملات روز افزونی میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور ضمن تقدیر از خدمات دانشگاه پیام نور به حوزه های علوم اسلامی و انسانی، از اهتمام رئیس دانشگاه به شهر مقدس قم تقدیر نمود و تصریح کرد: آثار جهان شهر قم فراتز از مرزهاست؛ لذا تقویت رویکردهای فنی و دانشی شهر قم نه تنها کمک به کل ایران، بلکه کمک به جهان اسلام است.

وی در ادامه با بیان این که حوزه در سال های اخیر در پیشبرد مسائل و کنشگری در عرصه های علمی، اجتماعی و سیاسی طراحی های گسترده ای را رقم زده، مجموعه اسناد و برنامه‌های راهبردی مختلف را طراحی نموده است، یادآور شد: صدها اقدام و طرح ترسیم و بخش قابل توجهی از آنها در فرایندهای عملیاتی قرار گرفته است. تمام این رویکردها با نگاه پاسخگویی به نیازها و توسعه مرزهای علوم اسلامی و اشراب آن در علوم انسانی است.

مدیر حوزه های علمیه ضمن تأکید بر اهمیت ترسیم دبیرخانه مشترک و برنامه ۵ ساله در پیشبرد تفاهم نامه‌های همکاری، اظهار داشت: حوزه های علمیه در حوزه علوم انسانی اقدامات قابل توجه و ارزشمندی را رقم زده است؛ علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته، در بازآفرینی محتواهای مناسب دانشی در عرصه علوم انسانی همچنان کارهای بر زمین مانده بسیاری وجود دارد.

وی بر اهمیت جایگاه فقه و فلسفه تربیت اسلامی در ترسیم زیرساخت محکم برای ورود به امتداد علوم انسانی اسلامی اشاره نمود و تصریح کرد: در نقاط بنیادین علوم پایه، علوم اسلامی و علوم انسانی باید تعاملات روز افزونی میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود.

آیت الله اعرافی تولید محتوای پایه برای حوزه علوم انسانی در همکاری حوزه و دانشگاه را بسیار مهم ارزیابی نمود و ضمن اشاره به تجربیات موفق جامعةالمصطفی در ترسیم علوم انسانی اسلامی، یادآور شد: قلمرو علوم انسانی گامی مهم برای تولید محتواهای پایه در علوم اسلامی است.

وی به دستاوردهای ارزشمند حوزه‌های علمیه در عرصه هوش مصنوعی و نگاه‌های بین المللی اشاره نمود و اذعان داشت: در بازطراحی رویکردهای بین المللی دانشگاه های مادر کشور، می‌توان کارهای عظیمی را در عرصه بین الملل رقم زد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ضمن اشاره به استعدادهای پویای مراکز و مجموعه های علمی و دانشی شهر مقدس قم، تصریح کرد: قم باید به پایگاهی برای ارائه فرصت های مطالعاتی اساتید و دانشجویان ایرانی و یا اساتید برجسته بین المللی تبدیل گردد. در همکاری واقعی و راهبردی حوزه و دانشگاه ماموریت های جدیدی را می توان تعریف و عملیاتی نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha