یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: اصل عبادت انس گرفتن با خالق یکتا است و لذا خروجی عبادات ما باید انس با خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد به بررسی واژه انسان پرداخت و اظهار کرد: خاصیت انسان این است که اگر با چیزی انس بگیرد از مسائل دیگر غافل می شود، لذا بهتر است انسان با خدای متعال انس بگیرد که برای دنیا و آخرتش مفید است.

وی ادامه داد: انسان موجودی فراموش‌کار است و نیاز به تذکر دائمی دارد. در مسائل معنوی هم گاهی با تلنگری شوری برای اصلاح و مراقبت پیدا می‌کنیم، ولی به‌مرور دچار فرسایش و نسیان می‌شویم. اینجا نیز باید دائماً خودمان را با چیزهایی که تنبه و هوشیاری می‌آفریند متصل کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی عنوان کرد: اصل عبادت انس گرفتن با خالق یکتا است و لذا خروجی عبادات ما باید انس با خدا باشد. دل‌مشغولی های روزانه موجب می شود در نماز حضور قلب نداشته باشیم و لذا راه برون رفت از دل‌مشغولی های دنیا پناه بردن به نماز شب است.

وی افزود: وقتی انسان از خواب برمی خیزد دل‌مشغولی خاصی ندارد و لذا ذهنش آرام است و این زمان بهترین موقع عبادت و ارتباط با معبود است؛ اگر نماز شب همراه با تهجد باشد تاثیرگذار خواهد بود .

حجت الاسلام اکبرزاده گفت: قرآن کریم راه درمان تمام نگرانی‌ها و تنش ها و اضطراب‌ها را یاد و ذکر خدا معرفی کرده است و تنها وسیله ی آرامش‌دهنده قلب‌ را «توجه به خدا» عنوان کرده است: «اَلاَ بِذکرِ اللّهِ تَطمئِنُّ القُلوبِ» بدانید و آگاه باشید که یاد خدا و ذکر او باعث آرامش دل‌هاست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha