دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ امام‌جمعه چهاربرج گفت: لابی جهانی صهیونیسم و آمریکا و اروپا بنیانشان بر کشتار و تخریب و تحقیر ملت‌های دنیا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهار برج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به خوی درندگی جنایت‌کار غرب، اروپا و صهیونیست‌ها، اظهار کرد: لابی جهانی صهیونیسم، آمریکا و اروپا بنیانشان بر کشتار و تخریب و تحقیر ملت‌های دنیا است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه آمریکا نماد استکبار جهانی است، گفت: شکل‌گیری کشور آمریکا با نسل‌کشی سرخ‌پوستان آغاز شد و تثبیت و تقویت این کشور با راه‌اندازی دو جنگ جهانی و کشته‌شدن حدود ۷۰ میلیون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان شکل‌گیری آمریکا تاکنون بیش از ۱۰۰ جنگ کوچک و بزرگ و کودتا و فتنه در دنیا رخ‌داده است، افزود: این یعنی تاریخ ۳۰۰ساله آمریکا بر گوشت، خون، پوست، استعمار و نسل‌کشی حدود ۳۰۰ میلیون انسان بناشده است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، جنگ ویتنام، همدستی با رژیم صدام علیه ایران، جنایت بی‌سابقه آمریکا در عراق، جنگ اصالتی و تولد فتنه نیابتی توسط داعش؛ اشغال افغانستان همه نمونه‌هایی از جنایات آمریکا هستند.

امام‌جمعه چهاربرج به جنایات انگلیس خبیث و سیاهه جنایات بریتانیا به‌عنوان پیر فرتوت استعمار اشاره و با بیان اینکه هرجا در این سه قرن جنایت، کشتار، قحطی، تفرقه، تجزیه هست جای پای انگلیس خبیث هست، گفت: هولوکاست علیه ایرانیان در جنگ جهانی اول و ازدست‌رفتن حدود نیمی از ایرانیان مظلوم حدود ۱۰ میلیون نفر از ۲۱ میلیون ایرانی بر اثر گرسنگی ساختگی و بیماری، اشغال هند و کشتار و قحطی مصنوعی، بنیان‌گذاری دولت جعلی اسرائیل خبیث که ام‌الفساد و مایه ده‌ها جنگ بزرگ و کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه است و کشتار و استعمار مردم کشورهای تحت استعمار نیز از نمونه جنایات انگلیس است.

وی از فرانسه نیز به‌عنوان پادوی استکبار نام برد و افزود: دولت‌های مختلف فرانسه، علاوه بر جنایات ۳۰۰ساله در جهان خصوصاً آفریقا فقط در الجزایر یک میلیون نفر را شهید کردند و الان در پاریس جمجمه هزاران نفر از آن مردم مظلوم با افتخار نگهداری می‌شود که اخیراً نیز دیدیم در نیجر مردم نیجر چه با خوشحالی و شادمانی اخراج فرانسه را جشن گرفتند.

حجت الاسلام جلالی از آلمان نیز به‌ عنوان پیرو همیشگی استکبار نام برد و گفت: دولت آلمان، در جنگ اول و دوم با موجود خونخواری به نام هیتلر جهان را به آتش کشید و در کنار فرانسه در بمباران شیمیایی رزمندگان ما به‌ویژه مردم مظلوم سردشت در ایران و حلبچه در عراق نقش داشته است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در قضایای اخیر سرزمین‌های اشغالی نیز آمریکا و اروپا دستپاچه، شتاب‌زده و هراسان به فلسطین اشغالی آمدند، تصریح کرد: آنها آمدند تا به خیال خودشان به این بیمار در حال احتضار و رو به موت صهیونیست روحیه بدهند؛ اما غافل از این‌که این مریض دچار بیماری سرطان شده و اخیراً هم ضربه محکم به ستون فقراتش خورده و دیگر نمی‌تواند از جای بلند شود.

وی با بیان اینکه به حول و قوه الهی زمان تحقق وعده خداوند متعال فرارسیده است، اظهار کرد: اکنون زمان انتقام سخت است و وعده انتقام نیز حتمی است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: از سنّت‌های الهی، حجت الاسلام نابودی مستکبران طغیانگر است و وعده‌های الهی، حتماً به وقوع می‌پیوندد.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: اکنون جبهه مقاومت منتظر هست و این انتظار راهبردی بوده و پایان انتظار، برای رژیم صهیونیستی سخت خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha