دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تضمینی برای هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی وجود ندارد؛ بودجه‌های فرهنگی به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران هزینه می‌شود که با وجود کمبود اعتبار و امکانات این دوران، اگر چنین روندی ادامه یابد نتیجه درستی نخواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که به صورت برخط با حضور رئیس جمهور در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، در خصوص سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اظهار کرد: باید ساز و کار اجرایی سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سطح ملی و استانی تنظیم شود.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه در کنار تلاش‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان بنا به دستور رئیس جمهور در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید اهتمام به اجرایی شدن این نقشه بیشتر باشد، اضافه کرد: ملاحظات شورای فرهنگ عمومی در راستای اجرایی شدن سند در ضمن برنامه‌های اجرایی لحاظ شود، همچنین نقش سازمان برنامه و بودجه در این راستا و پیوست فرهنگی اکثر طرح‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه هزینه کرد بودجه های فرهنگی به صورت سلیقه ای توسط مدیران انجام می شود، خاطرنشان کرد: تضمینی برای هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی وجود ندارد؛ بودجه‌های فرهنگی به صورت سلیقه‌ای توسط مدیران هزینه می‌شود که با وجود کمبود اعتبار و امکانات این دوران، اگر چنین روندی ادامه یابد نتیجه درستی نخواهیم گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید مصرف اعتبارات فرهنگی در راستای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و نقشه مهندسی فرهنگی باشد.

وی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس اشاره کرد و افزود: در این سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قول اختصاص بودجه به شورای فرهنگ عمومی استان فارس دادند اما هنوز تخصیص انجام نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha