شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه حضرت خدیجه(س)بهاباد

حوزه/ در مراسمی با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خانم زهرا قاضیان به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) بهاباد معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد روز یکشنبه در سفر به شهرستان بهاباد و شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها از زحمات مدیر، کادر، اساتید و طلاب این مدرسه به ویژه خانم فاطمه خدادادی میر سابق مدرسه قدردانی کرد و حضور علما، امام جمعه بهاباد، مسئولان، هیئت امنا، مؤسسین و بانوان حوزوی و اساتید در این مراسم را خیر مقدم گفت.

وی، سال تأسیس و راه اندازی حوزه خواهران شهرستان بهاباد را ۱۳۹۲ اعلام کرد و با نام بردن از مدیران اسبق از ابتدای تأسیس تاکنون، زحمات آنان را ستود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد درباره ساختار حوزه علمیه خواهران کشور از یک مدرسه در سطح شهرستان تا مدیریت استانی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور مطالبی را بیان کرد.

کارگر شورکی، نقش هیئت امنا را در پیشرفت و تعالی اهداف مدارس علمیه خواهران مهم توصیف کرد و افزود: برخی از برنامه ها با همکاری و برنامه ریزی هیئت امنا در سطح شهرستان ها به موفقیت می انجامد و برنامه ها در حوزه خواهران از انعطاف برخوردار است.

وی، توصیه کرد: برنامه ریزی های فرهنگی و تبلیغی برای بانوان طلبه در ساعات شبانه روز نباید با اهداف تعالی بخشی خانواده طلاب در تضاد باشد بلکه یک طلبه هم باید فرد مفیدی برای جامعه باشد و هم فرصت رسیدگی به خانواده خود را بیابد و یک همسر خوب برای همسر، مادر خوب برای فرزندانش، دختر خوب برای پدر و مادرش و خواهر خوب برای خواهر و برادرش باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، نقش برنامه ریزی برای امور زندگی را در اسلام بسیار مهم خواند و گفت: ائمه اطهار علیهم السلام در این زمینه توصیه هایی دارند به طوری که امام رضا علیه السلام در این باره می فرمایند:« إجتَهِدوا أن یَکونَ زَمانُکُم أربَعَ ساعاتٍ: ساعَةً مِنهُ لِمُناجاةِ اللّه ِ و ساعَةً لِأمر المَعاشِ و ساعةً لِمُعاشَرَةِ الإخوانِ و الثِّقاتِ و الَّذینَ یُعَرِّفُونَ عُیُوبَکُم و یَخلِصونَ لَکُم فِی الباطِنِ و ساعَةً تَخلُونَ فِیها لِلَذّاتِکُم و بِهذِهِ السّاعَةِ تَقدِروُن عَلَی الثَّلاثِ ساعاتٍ» یعنی بکوشید که زمانتان را به چهار بخش تقسیم کنید: زمانی برای مناجات با خدا؛ زمانی برای تأمین معاش؛ زمانی برای معاشرت با برادران و معتمدانی که عیب هایتان را به شما می شناسانند و در دل شما را دوست دارند، و ساعتی برای کسب لذّت های حلال با بخش چهارم توانایی انجام دادن سه بخش دیگر را به دست می آورید.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح سپاس از زحمات خانم فاطمه خدادادی مدیر سابق قدردانی شد و خانم زهرا قاضیان به عنوان مدیر جدید مدرسه معرفی شد.

«قاضیان» مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) بهاباد شد

«قاضیان» مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) بهاباد شد

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha