دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ جلسه اخلاق هفتگی مدرسه علمیه الهیه ساوه با موضوع «طلبگی و نیت صحیح» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،صبح امروز نشست اخلاق هفتگی مدرسه علمیه الهیه ساوه با موضوع «طلبگی و نیت صحیح» با حضور خانم هدیه ظهیری مدرس این مدرسه برگزار شد.

در این نشست خانم ظهیری با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره توبه گفت: در دین شناسی و ارشاد خلق نیت مهم است و طلبه باید نیتش از تحصیل و مسیر طلبگی خالص و برای رضای خدا باشد.

وی با بیان توصیه‌های آیت الله مجتهدی(ره)، افزود: بنا به گفته این عالِم ربانی طلبه باید نیتش از درس خواندن خالص برای خدا باشد نه اینکه به اصرار خانواده آمده باشد یا برای سرگرم شدن و فرار از بیکاری و یا ... همه این‌ها از آفات طلبگی است.

ظهیری با تأکید بر اینکه طالب علوم دینی باید تواضع را سرلوحه کارهای خود قرار دهد، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد فخرفروشی کند و افراد را از این طریق جذب خود کند عالم بی عملی است که در روایات سزاوار آتش شمرده شده است که اهل جهنم از بوی آن شخص آزرده می‌شوند.

وی در این باره افزود: لغزش عالِم، عوالم را نابود می‌کند و همه باید بدانیم اگر با نیت دنیوی آمده باشیم به جایی نخواهیم رسید پس شایسته است که همیشه بگوییم «خدایا آمده ام آدم شوم» و از خدا و اهل بیت علیهم السلام برای ثابت قدم بودن در این مسیر مدد بجوییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha