چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
نشست

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه کمیسیون‌های تخصصی ششمین اجلاس استانی نماز گفت: فراخوان علمی سی‌امین اجلاس سراسری نماز با رویکردی متفاوت منتشر شد به گونه‌ای که مخاطبان فراخوان مدیران ارشد نظام و اساتید نهادهایی هستند که در پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم نقش‌آفرین هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی مدیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در کارگروه کمیسیون‌های تخصصی ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه» اظهار کرد: فراخوان علمی سی‌امین اجلاس سراسری نماز با رویکردی متفاوت منتشر شد به گونه‌ای که مخاطبان فراخوان مدیران ارشد نظام و اساتید نهادهایی هستند که در پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم نقش‌آفرین هستند.

وی بیان کرد: مدارس، دانشگاه‌ها به طور ویژه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ ساز با برگزاری کارگروه‌های مختلف ظرفیت‌های معنوی و انگیزشی استان را احیا کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشخص شدن ۶ کمیته برای برگزاری اجلاس سراسری نماز، افزود: تلاش در جهت فعال سازی ظرفیت‌های بالقوه جامعه در زمینه اقامه نماز، تحقق پیام‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری، جلب همکاری و مشارکت نهادهای مردمی و دستگاه‌ها در برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز، معرفی تجربیات و ایده‌های موفق در ترویج نماز و همچنین ارائه نتیجه ارزیابی سالیانه دستگاه‌ها در زمینه اقامه نماز و تقدیر از فعالان و تذکر به غیر فعالان باید در اولویت کمیته‌ها قرار گیرد.

وی این کمیته‌ها را شامل علمی، فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات، ارزشیابی و همچنین حفاظت و حراست ذکر کرد.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: ۱۳ دستگاه در سطح استان باید با تشکیل کمیسیون‌های مختلف برنامه‌های اجلاس نماز را اجرا کنند.

برنامه‌های اجلاس سراسری نماز رویکرد تحولی دارد

مرادعلی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های اجلاس سراسری نماز رویکرد تحولی دارد، گفت: نیاز است نهادها با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برنامه‌ها راهبردی خوبی ارائه دهند.

وی بیان کرد: گزارش‌ها و پیشنهادات مفید و راهبردی کمیسیون‌ها در سطح استان در اجلاس سراسری نماز در استان زنجان انتخاب و استفاده خواهد شدـ

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر برگزاری مستمر جلسات از سوی کمیته‌ها تأکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی نقش مهمی در ارائه برنامه‌های راهبری از سوی دستگاه‌های مختلف دارد.

فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند جشنواره به پیوست نماز توجه خاصی داشت

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد هم با اشاره به این که این نهاد فرهنگی در چند جشنواره به پیوست نماز توجه خاصی داشته است، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان‌های استان برای ارایه برنامه‌های راهبردی اجلاس سراسری نماز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اجرای این برنامه‌ها جشنواره ملی نماز و نیایش با محوریت سجاده در سطح استان پیش بینی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha