دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پیامی آورده است: انتظار می رود طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی بر اساس الگوها، تجربه‌ها و ایده‌های نوین شکل بگیرد و کتابخانه‌های استان بیش از گذشته تجهیز شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد؛حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پیامی فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت.

در متن پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

امروز کتابخوانی و علم‏ آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی است؛ در جامعه اسلامی، کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود.

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»

در فرهنگ غنی و استوار دین، بر تفکر و تدبر در کتاب تکوین و تشریع برای حفظ و سازماندهی، تعالی، رشد و انتقال ذخایر علمی و فرهنگی در عالی‌ترین شکل توجه و تأکید شده است.

در همین راستا مروری گذرا در سیره اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» نیز تأکید و توجه به کتاب وکتابخوانی بوده است، چنانچه در کلام گوهر بار حضرت امیرالمومنین علی «علیه السلام» آمده: (الکتب بساتین العلماء) کتاب‌ها، بوستان‌های دانشمندان است، لذا مطالعه کتاب همواره عامل پیشرفت و نوآوری و درنوردیدن مرزهای علم، دانش و آگاهی بوده و هست.

آنچه امروز با عنوان کتاب در دسترس اهل مطالعه قرار می‌گیرد، حاصل رنج و تلاش و پیگیری افراد دانایی است که با پشتکار و علاقه، حاصل دانش و تجربیات خود را در قالب کتاب به ما معرفی و در دسترس قرار داده اند، که جای قدردانی دارد.

انتظار می رود طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی بر اساس الگوها، تجربه‌ها و ایده‌های نوین شکل بگیرد و کتابخانه‌های استان بیش از گذشته تجهیز شوند و با تلاش و برنامه‌ریزی همه مسئولین، علاقه‌مندان و اندیشه ورزان شاهد توسعه و نهادینه شدن روزافزون فرهنگ کتابخوانی باشیم.

اینجانب ضمن درود به روح پرفتوح علامه شهیر و مفسر ارجمند آیت الله سید محمد حسین طباطبایی (ره) فرا رسیدن هفته کتاب را به کتابداران فرهیخته، اهالی قلم، کتاب‌خوانان و همه دست‌اندرکاران و تلاشگران عرصه کتاب در استان لرستان و این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha