یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه موقت داراب

حوزه/ امام جمعه موقت داراب در همایش طلیعه حضور حوزه علمیه خواهران فارس به تشریح راه‌های به دست آوردن انگیزه در مسیر طلبگی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام علی کارجو پیش از ظهر امروز در همایش دو روزه طلیعه حضور حوزه علمیه خواهران فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که فرمودند (اگر خداوند بخواهد بنده‌ای را عزل کند او را از بحث علم دور می‌کند)، اظهار داشت: خداوند در سوره فصلت به کسانی که مردم را به سمت خداوند دعوت و عمل صالح انجام می‌دهند، احسنت گفته و لذا طلابی که در این مسیر قدم می‌گذارند جزء همین گروه هستند.

وی با بیان اینکه مسیر طلبگی نیاز به انگیزه بالایی دارد، اضافه کرد: راه طلبگی مسیری طولانی است و طلبه هر از چند گاهی باید تجدید انگیزه کند، همچنان که امیرالمومنین(ع) فرمود اگر انگیزه برای کاری زیاد باشد، بدن احساس ضعف نمی‌کند.

امام جمعه موقت داراب، با اشاره به اینکه برای قدم گذاشتن در مسیر اهل بیت(ع) و پای کار امام زمان(عج) ایستادن سختی راه را باید تحمل کرد، عنوان کرد: اعتقاد و ایمان به مسیر طلبگی از مهمترین راه‌های به دست‌ آوردن انگیزه در این مسیر است.

وی تصریح کرد: پی بردن به ارزش علم، دوستی با افراد با انگیزه و موفق، ارتباط با اساتید و توسل به ائمه اطهار از دیگر راه‌های به‌دست آوردن انگیزه در مسیر طلبگی است.

حامد خرم شکوه استاد دانشگاه شیراز نیز در ادامه این همایش، اظهار کرد: فردی که می‌خواهد در راه طلبگی قدم بگذارد، باید تهذیب نفس داشته و از میان خواسته‌های خویش و خداوند، از خواسته‌های خود بگذرد و خواسته‌های خداوند را انتخاب کند.

وی افزود: بیعت کردن با اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) آسان نیست و یک طلبه باید آنقدر بزرگ و قوی شده تا بتواند تبلیغ دین خدا را کرده و غم و مشکلات مردم را برطرف کند، همچنین یک طلبه برای نزدیک شدن به مقام رسالت و ولایت باید تواضع داشته باشد.

خرم شکوه در ادامه به معنی شفع اشاره کرد و گفت: همه افراد در آخرت نیاز به شفاعت ائمه اطهار(ع) و امام خویش دارند و برای رسیدن به این مهم باید در دنیا کاملا با امام خود رفاقت کرده و به او نزدیک باشند.

وی با بیان اینکه هر چیز فانی با باقی جمع نمی‌شود، یادآور شد: اخلاص به معنی این است که خداوند را با چیز دیگری شریک نکرده و کاری که انجام می‌دهید فقط و فقط برای خداوند باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha