پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان

حوزه/ حجت الاسلام میرمحمدیان با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود به ضرورت رؤیاپردازی در عرصه تمدن اسلامی، پرداخت و گفت: برای اینکه تمدن اسلامی را برپا کنیم تا امام زمان(عج) تشریف بیاورند باید ببینیم مسئله ما در این زمینه چیست و رؤیای چیزی که به دنبال آن هستیم را تصویر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت، در کانال شخصی خود در پیام رسان ایتا با انتشار بخشی از صوت سخنرانی‌اش، ضرورت رؤیاپردازی درعرصه تمدن اسلامی را تبیین کرد.

وی در این زمینه اظهار داشت: وقتی که به جمکران می آییم شعرهایی به ذهن می آید که در عمده این شعرها هم به آقا عرض می کنیم، پس کی می آیی؟ در صورتی که می‌دانیم آقا منتظر است که ما به این فهم دست پیدا کنیم که چگونه باید به اتفاقاتی که قبل از ظهور اتفاق می افتد، نزدیک شویم.

مدیر عامل بنیاد هدایت در توضیح مقدمه سازی ظهور گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش مقدمات قبل از ظهور را مشخص کردند و فرمودند که برای مقدمه سازی ظهور باید انقلاب اسلامی محقق شود و بعد نظام اسلامی تشکیل پیدا کند؛ پس از آن نوبت دولت اسلامی و بعد جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی تحقق پیدا می کند.

حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به بخش مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان داشت: حضرت آقا پس از مدتی فرمودند برای رسیدن به ولایت عظمی سه گام داریم؛ «خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی» یعنی اگر ما تمدن بزرگ اسلامی را شروع نکنیم ظهور محقق نمی شود، پس وقتی به جمکران می آییم باید ببنیم چه‌کار کنیم که آقا بیاید نه اینکه فقط بگوییم آقا بیا!

وی از ضرورت رؤیاپردازی برای تمدن اسلامی سخن گفت و افزود: برای اینکه تمدن اسلامی را برپا کنیم تا آقا تشریف بیاورند باید ببینیم تمدن سازی چیست و به دنبال چه هستیم و مسئله ما چیست و رؤیای چیزی که به دنبال آن هستیم را تصویر کنیم.

حجت الاسلام میرمحمدیان به تلاش دنیای غرب برای رؤیاپردازی دربارهٔ تمدن غرب اشاره و خاطرنشان کرد: غربی ها وقتی که می خواستند تمدن برپا کنند، رؤیای آن را تصویر کردند؛ ژول ورن در کتاب های علمی و تخیلی خودش آینده ای را تصویر می کرد و بعد از آن نیز در فیلم های علمی و تخیلی آینده هایی که داشتند را تصویر می کردند.

وی ادامه داد: ما نیز اگر رؤیای خودمان را تصویر نکنیم و اگر آینده ای که به دنبال آن هستیم را درست تصویر نکنیم نمی توانیم دیگران را همراه کنیم؛ اگر هم همراه شوند با یک چیز موهوم و دور همراه می شوند، مثل اینکه بگویی در زمان ظهور همه چیز خوب می شود ولی ۲۰۰ سال بعد این اتفاق می افتد، معلوم است که هیچکس حس نمی گیرد.

مدیر عامل بنیاد هدایت با اشاره به روایاتی که زمان ظهور را نزدیک می دانند، ابراز داشت: ما هر روز در دعای عهد می خوانیم که «انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا»؛ دشمنان آن را دور می بینند ولی ظهور دور نیست، باید بدویم تا برسیم، به جامعه‌ای برسیم که در آن نور خدا حکم فرماست. جنس نور خدا، ولایت است؛ یعنی نظامات طولی و عرضی و ارتباطی عالم بر اساس ولایت است و آدم ها با بالادست و کنار دست خود اگر بخواهند کنشی داشته باشند بر اساس محبت است نه سود و لذت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به ذهن ائمه(ع) نرسیده بود که رؤیای ظهور را برای ما تصویر کنند؟ اظهار داشت: اتفاقا در روایات زمان ظهور تصویر سازی شده است؛ طبق روایات، در آن زمان آدم ها همه باهم خوبند و رفتارها همه برادرانه است؛ اگر برادری از روی نیاز دست در جیب برادر خود کند و پول بردارد، مطمئن است که او ناراحت نمی شود؛ این یعنی اینکه در زمان ظهور محبت بین آدم ها آنقدر زیاد می شود که این اتفاقات خواهد افتاد.

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه در این جامعه قرار است پیوند طولی و عرضی ایجاد شود، گفت: در پیوند عرضی مردم یا رحم هستند که ارتباط آن ها باهم دیگر موجب تقویت ولایت عرضی می شود یا همسایه هستند و یا هیچ کدام از این نسبت ها را ندارند که در این‌ صورت برادر ما هستند مثل مردم مظلوم غزه که برادران ما حساب می شوند.

وی مردم مظلوم غزه را در جبهه مستضعفین عالم دانست و تصریح کرد: اینها حتی اگر مسلمان نباشند هم برادر ما محسوب می‌شوند، چون این جبهه در تحت این ولایت به قدری وسیع می شود که همه را در برمی‌گیرد؛ چون امام زمان(عج) امام همه است، هرکس که ذیل این ولایت جمع شود و این جنس از ولایت را داشته باشد، حتی اگر خودش نداند هم زیر این پرچم است. ممکن است عده‌ای صبح تا شب علی علی بگوید اما زیر پرچم دیگری باشد و بویی از این ولایت نبرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha